Facebook pakt sites aan met gestolen content dankzij nieuwsfeed aanpassing

Karel
22/10/2018
Social media
X
min leestijd
Karel
22/10/2018
Social media
X
min leestijd

Facebook bestraft nieuwsuitingen van websites die illegaal inhoud vanuit andere bronnen halen, en vervolgens publiceren met weinig of helemaal geen wijzigingen. Vorige week heeft TechCrunch bekend gemaakt dat de combinatie van gestolen berichten en illegale links minder prominent in de nieuwsfeed worden getoond. Ook worden pagina's vol met advertenties van lage kwaliteit bestraft. Deze aanpassing wordt bekendgemaakt nadat enquêtes en persoonlijke interviews van Facebook hebben uitgewezen dat gebruikers een hekel hebben aan artikelen met op deze manier gegenereerde inhoud.Als onrechtmatig intellectueel eigendom minder nieuwsfeeddistributie krijgt, is er minder verwijzingsverkeer, verdient men minder advertentie-inkomsten en is er minder reden om artikelen, foto's en video's te stelen. Dit kan ervoor gaan zorgen dat er meer authentieke artikelen verschijnen.Toen de gedupliceerde profielgegevens, die waren gestolen van 29 miljoen gebruikers (Facebook's recente massale beveiligingslek), uiteindelijk online werden gepubliceerd, zou Facebook het beleid al klaar hebben om de koppelingen effectief te laten verdwijnen uit de feed.

De update van Facebook

"Vanaf vandaag introduceren we een update, zodat mensen minder berichten zien van sites van lage kwaliteit, waarvan de inhoud voornamelijk van andere sites is gekopieerd en opnieuw wordt gepubliceerd zonder een unieke waarde te bieden. We passen onze publicatierichtlijnen aan". Dit heeft Facebook toegevoegd aan een bericht van mei vorig jaar over het degraderen van sites die gevuld zijn met waardeloze advertenties. Facebook gaf aan dat berichtgevers door deze nieuwe richtlijnen gewaarschuwd zullen gaan worden om originele inhoud of waarde toe te voegen aan deze opnieuw geposte inhoud.Maar hoe bepaalt Facebook of de inhoud gestolen is? Facebook vergelijkt de inhoud van een pagina met alle andere content om zo mogelijke overeenkomsten te vinden. De mate van matching wordt gebruikt om te voorspellen of een website de inhoud illegaal heeft gedupliceerd.We wisten natuurlijk al dat Google duplicate content niet waardeert, maar nu geeft Facebook dit dus ook duidelijk aan.(Bron: TechCrunch)

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier