Facebook heeft er een nieuwe social plugin bij: het insluiten van posts (embedded posts). De nieuwe feature maakt het mogelijk om alle openbare statusupdates, foto's, video's én hashtags in te sluiten. Met het insluiten neem je direct het actuele aantal likes, gedeelde items en reacties mee. Bezoekers kunnen tevens reageren op de ingesloten Facebook post! Denk dan bijvoorbeeld aan de lezers van jouw blog, ideaal om je content te verrijken.
Hoe sluit je een Facebook post in?
Het insluiten is te vergelijken met het insluiten van een YouTube video. Je kunt namelijk een code kopiëren en die vervolgens aan de html van je bericht toevoegen.1. Klik op het pijltje rechts bovenin de post.
2. Klik vervolgens op “Bericht insluiten".
3. Kopieer de code van de post.
4. Plak de code in de html van jouw blogpost!
Dit is de post uit het voorbeeld:
Bericht door Karelgeenen.nl - Internet marketing blog.
Hoe kun je deze nieuwe feature inzetten als onderdeel van je marketing?
Businesscases en succesverhalen.
Het is niet langer nodig om met screenshots te werken wanneer je een bepaalde post wilt gebruiken in een voorbeeld. Met het embedden heb je ook direct de mogelijkheid om het succes (in de vorm van reacties, likes etc.) van de betreffende post over te brengen.Let op, want wanneer de eigenaar van de update de post verwijdert zal het volgende bericht worden weergegeven:
Vragen van fans gebruiken op je blog
Stel: je hebt fans advies gegeven op je fanpage, door bijvoorbeeld vragen te beantwoorden onder een statusupdate. Dan zou die conversatie ook anderen kunnen helpen. Dan kun je het betreffende Facebook bericht hergebruiken in een blogpost.
Winnaars van Facebook contests
Heb je een Facebook wedstijd gehouden waarbij fans een bepaalde update moeten posten? Dan heb je nu de mogelijkheid om de beste inzendingen, top 3 bijvoorbeeld, op de eigen website te plaatsen. Kunt dan zelfs mensen via meerdere kanalen kunnen aansporen om te stemmen op hen favoriet! Of puur de winnende inzendig een mooie plek op je website kunnen geven.Hoe zou jij embedded posts inzetten voor je marketing? Laat een reactie achter!