Uitleg over Social Media websites

31 augustus, 2007

Social media buttonsIedereen heeft ze ondertussen wel eens gezien, de social media buttons zoals je ze hier op het plaatje aan de rechterkant kunt zien.

Maar wat zijn dat nu voor buttons en wat kun je er precies mee?

Via die buttons kun je stemmen op het artikel wat je zojuist hebt gelezen. Krijgt een artikel voldoende stemmen dan verschijnt dit op de hoofdpagina van bijvoorbeeld Ekudos, Nujij, MSN Reporter of Digg (afhankelijk van de button die je hebt gekozen). In Nederland geldt Ekudos als de marktleider voor social news.

Om duidelijk te maken wat social news websites zijn en hoe je ze kunt gebruiken heb ik een video gemaakt:
[media:http://s144.photobucket.com/albums/r163/geenenk/social-1.flv]

Om de Nederlandse en Belgische social media buttons toe te voegen aan je WordPress blog adviseer ik je om de social media plugin van Henri (marketingland.nl) te installeren.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Leuk filmpje Karel 🙂 En natuurlijk leuk dat je naar mijn WordPress plugin linkt. Social News sites kunnen voor bloggers echt super werken; zo heb ik op mijn site vandaag al ruim 1.300 bezoekers naar één enkel artikel dat populair werd op zowel eKudos als NUjij. Een leuke manier dus om de bezoekersaantallen van je site een flinke boost te geven 🙂

  2. De social media plugin is speciaal voor WordPress blogs geschreven.

    Bestaat er ook zoiets voor blogspotters, zoals ondergetekende ?
    Alvast bedankt voor een reactie !

    Meer in het algemeen ben ik geïnteresserd in links met info, hoe je je weblog persoonlijk kan maken, zodat je niet meer aan het format van blogspot gebonden bent.

    Wat vindt 'men' trouwens gebruiksvriendelijker, WordPress of Blogspot ?

  3. Ik vraag me gewoon af of het echt wel werkt voor elke blog ? In sommige gevallen (als Henri) duidelijk wel maar zelf heb ik zeker al een half jaar de ekudos staan maar volgens mij ben je de enigste die er ooit op heeft gestemd 😀

    Het hangt volgens mij vooral af waarover je schrijft...Ik kan me voorstellen dat een video/schrijfsel over Pamelo haar grote xxxx meer en makkelijker stemmen zal krijgen dan een artikel over een rel="nofollow" ...

  4. @Dave: Bezoekers van social news sites vormen (als het goed is) een afspiegeling van de samenleving. Er zijn natuurlijk clichématige onderwerpen die er standaard veel aandacht trekken, maar toch kun je ook met minder 'populaire' onderwerpen voldoende aandacht trekken om bezoekers en stemmen te krijgen. Een zeer creatieve en wervende titel en samenvatting is echter absoluut essentieel. Net als een paar snelle eerste stemmen trouwens, dat brengt het virale effect snel op gang: Mensen zijn nu eenmaal in veel gevallen volgers en zijn nieuwsgierig als een bepaald artikel al snel veel stemmen krijgt.

    Ook het tijdstip en de weekdag van de submit hebben zeker invloed. Ik zou zeggen vooraan in de ochtend doordeweeks of begin van de avond. Maar zeker niet einde avond, wat helaas wel meestal het tijdstip is waarop ik mijn artikelen af heb. Ik wacht daarom tegenwoordig dus voort meestal met publiceren tot een beter tijdstip.

    Anyway, het verhaal wordt wel wat lang voor een reactie, dus ik zal er binnenkort eens een artikel aan wagen 🙂

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *