Uitslag A/B test 23-3-2017: dit zijn de winnaars!


Vorige week lanceerde ik een A/B test met de vraag welke pagina volgens jou het beste presteerde. Deze week maak ik twee winnaars bekend: welke pagina het hoogste conversiepercentage heeft én wie de 30 minuten consultancy wint.

Welke pagina heeft gewonnen?

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Onderstaande variant heeft gewonnen, met een conversiepercentage dat maar liefst 26 procent hoger ligt dan de andere variant:
variant A
Oftewel, variant A in de test presteerde beter, met deze resultaten:
Knipsel

Variant B was in dit geval "Original" en variant A heet in de test "Variation 1"

26,05 procent meer conversies, een geweldig resultaat!

Dit is misschien wel de meest eenvoudige test die ik heb uitgevoerd (en heeft me letterlijk nog geen 3 minuten gekost) maar heeft een verbluffend resultaat.
Stel je namelijk eens even voor wat het zou betekenen als het conversiepercentage van bijvoorbeeld jouw webwinkel of contactaanvragen met 26 procent zou stijgen. Let wel, met dezelfde investering! Dit kan het verschil zijn tussen een winstgevend of verlieslatend bedrijf!
In een later artikel zal ik dieper ingaan op de hypothese achter deze titel, en gaan we kijken welke soort titels in welke gevallen het beste zouden moeten werken.

30 minuten consultancy gewonnen door...

Uit de goede antwoorden hebben we de volgende winnaar gekozen:
Martijn Smit
Martijn, van harte gefeliciteerd, gelieve even je contactgegevens te mailen naar karel apenstaartje kgom.nl, we spreken dan even een tijdstip af!
Gezien de hoge respons is dit iets wat we ongetwijfeld vaker gaan doen!
 
 

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Interessanter is natuurlijk waarom deze beter scoort. Mijn vermoeden is dat de andere kop in de tweede regel extra zoektermen (cursus, seo) geeft, die veel gebruikt worden. Wat zou het resultaat zijn als het alternatief simpelweg dit zou zijn: Bovenaan in Google. Inhoudelijk zeg je dan precies hetzelfde. En zou het dan nog uitmaken of je er een vraagteken of een uitroepteken achteraan plaatst?

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top