Wat zijn jouw online marketingplannen voor 2019?

29 november, 2018

Het jaar 2018 loopt alweer ten einde. Met 2019 in het vizier is het tijd om de plannen voor het nieuwe jaar te maken. Niet alleen privé maar zeker ook zakelijk. Wat zijn jouw plannen als ondernemer? Tegen welke problemen loop je aan?

Hoe was 2018 voor jou?

Globaal genomen hebben onze klanten een zeer goed jaar gehad. De recessie is grotendeels overwonnen, veel begrotingen zijn in oktober al gehaald en 'groei' is een veelbesproken onderwerp geworden. Groei, niet alleen in personele bezetting maar ook in omzet. Doelstellingen worden naar boven bijgesteld.

Hoe was jouw jaar tot nu toe? Misschien merk ook jij dat de economie weer aangetrokken is. Heb jij je doelen voor het komende jaar al vastgesteld?

Plan van aanpak

Als online marketing bureau worden wij door onze klanten nauw betrokken bij het vaststellen van de nieuwe online marketing doelen. Wij analyseren de haalbaarheid van deze doelstellingen en adviseren waar het meeste rendement uit te halen valt. Vervolgens gaan we daarmee aan de slag. We blijven monitoren, testen en bijstellen, zodat we kunnen toewerken naar het behalen van de afgesproken doelstellingen.

Persoonlijke Audit


Niet alleen bij bestaande relaties, maar ook bij nieuwe relaties gaan we op deze wijze te werk. We analyseren je website, je online marketing kanalen en je data. In een persoonlijke audit brengen we de customer journey in kaart en spreken we haalbare doelstellingen af. Hieruit vloeit een plan van aanpak voort, met het oog op het behalen van de hoogste ROI.

Uiteraard bespreken we tijdens de audit ook zaken waar jij als ondernemer tegenaan loopt.

Waar liep men tegenaan?

In gesprekken met ondernemers die ons benaderen, komen vaak onderstaande probleemstellingen ter sprake. Hier de top 5 waar ondernemers in 2018 veel mee te maken hadden:
⦁ Het gevoel hebben dat je Google Ads campagne niet voldoende oplevert;
⦁ De organische vindbaarheid van je website is achteruit gegaan;
⦁ Er komen wel genoeg bezoekers op je website, maar ze converteren niet;
⦁ Je schrijft je webteksten zelf, maar vraagt je af of je het goed doet;
⦁ Je maakt gebruik van een bureau, maar je hebt eigenlijk geen idee wat ze precies doen. Laat staan of ze het maximaal haalbare eruit weten te halen.

Online marketing strategie

Al de genoemde online marketing probleemstellingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden: SEO, SEA, conversieoptimalisatie. Maar ook de structuur van je website, je webteksten en de sitetechniek; niets staat los van elkaar. Ga dus niet ad hoc switchen naar kanalen of starten met nieuwe campagnes, omdat de huidige middelen niet lijken te renderen. We horen je op zo'n moment denken "alles verandert zo snel dat een plan maken onbegonnen werk lijkt", maar niets is minder waar.

Zonder een plan en een gedegen strategie zal er nooit het maximale uit online marketing worden gehaald. Met het gevolg dat je bedrijfsdoelstellingen niet behaald worden. Ga dus gestructureerd aan de slag! We helpen je daar graag bij.

Waar loop jij tegenaan?

Uiteraard ben ik erg benieuwd tegen welke uitdagingen jij aanloopt. Laat hieronder je reactie achter.

Wil je voordat je een audit aangaat al weten waarmee je jouw website kunt optimaliseren? Doe onze kosteloze SEO-check! Besteed je meer dan €2000 per maand aan Google klikkosten? Dan maken we een gratis en onafhankelijke QuickScan van jouw account. Je ontvangt van ons een rapport waaruit blijkt waarop je kunt besparen én hoe je een hoger rendement kunt behalen.

Ik wens je alvast een succesvol 2019!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *