Met een Virtuele Showroom creëer je een unieke beleving.

door | 28 oktober 2021 | Showroom marketing

Als we iets hebben geleerd van de coronacrisis, is het dat fysieke winkels zonder een online aanwezigheid enorm kwetsbaar zijn. Dankzij de opkomst van het internet en nieuwe generaties wordt het haast ondenkbaar dat je als bedrijf online niet vindbaar bent. De coronacrisis heeft mede gezorgd voor een enorm hoge acceptatiegraad als het gaat om digitale middelen. Het is nú de tijd om als bedrijf aan je online aanwezigheid te werken.

  1. Online presence
  2. Online showrooms
  3. Hoe werkt het en wat kost het?
  4. Vragen?

1. Online presence

Online presence (aanwezigheid) is de term waar tegenwoordig veel mee wordt gesmeten. Niet onterecht, de coronacrisis heeft dit aan het licht gebracht. Veel bedrijven lanceerden hals-over-kop webshops en bedachten allerlei manieren om toch hun producten te kunnen verkopen. Dat is een logische stap voor producten die zich daarvoor lenen, echter zijn er ook bedrijven die erg afhankelijk zijn van hun showroom. Los van het feit dat het direct leads oplevert zorgt het ook voor meer vertrouwen in je bedrijf.

De nieuwe generatie heeft per direct minder vertrouwen in een bedrijf dat online niet- of slecht vindbaar is. Een goede website en/of webshop is dus een must, echter stopt het daar niet. Klanten willen beleving en daar zijn showrooms voor. Hoe pakken we nou een online showroom aan?

2. Online showrooms

Je ziet tegenwoordig steeds meer bedrijven die hun showroom middels een 360 graden fotografie sessie vast te laten leggen zodat klanten online door deze tour kunnen bewegen. Het laat puur zien wat je kunt verwachten als je de showroom zou bezoeken. Maar wat als je nu je fysieke showroom uit zou kunnen breiden met een volledig fictieve 3D showroom die niet van echt te onderscheiden is? En je voegt daar ook nog eens interactiviteit aan toe met informatie, call-to-action buttons en een chatfunctie? Een dergelijke showroom heeft geen vierkante meter beperking, je kan hem oneindig groot maken. Sterker nog, je hebt totaal geen fysieke beperkingen en kan de meest unieke beleefomgevingen creëren die de klant online imponeren en triggeren om laagdrempelig contact met je op te nemen. Of je nou parfumflesjes verkoopt of complete woningen, het maakt voor een 3D showroom niet uit. Uiteraard kun je deze 3D showroom ook gebruiken binnen de daadwerkelijke showroom om zo nog meer te kunnen laten zien zonder dat het extra vierkante meters kost.

3. Hoe werkt het en wat kost het?

Het belangrijkste onderdeel voor het creëren van een fictieve online showroom is de 3D content van de producten. Dit kunnen 3D (CAD) modellen zijn of 2D texturen. Stel, je verkoopt tafels, dan is het van belang dat er van die tafels 3D modellen beschikbaar zijn. Zijn die er niet? Geen ramp, wij kunnen deze voor je maken. Stel nou dat je vloeren verkoopt, dan is het van belang dat je hoog resolutie afbeeldingen hebt van de vloeren. Van deze afbeeldingen maken wij vervolgens 3D texturen die er realistisch uit zien zodra je ze in de online showroom bekijkt. Uiteindelijk is het per product verschillend en zullen we iedere case weer anders aanvliegen. De ruimte(s) waar de producten in worden gepresenteerd kunnen worden aangekocht of vanaf nul volledig op maat op worden gebouwd, hierin kun je je fantasie de vrije loop laten.

De kosten van een virtuele showroom hangen sterk af van de producten die gepresenteerd moeten worden en de omvang van het hele project. Wij kunnen echter al een volledig online showroom verzorgen voor € 5.000,- exclusief BTW.

4. Vragen?

Dit artikel is geschreven door Arne Lubbers van Virtual Builders. Op de website van Virtual Builders kun je meer informatie vinden over hun expertise. Je kunt ook direct contact opnemen met Arne door te bellen naar +31 (0)6 576 45 429 of een mail te sturen naar [email protected].

Nader kennismaken?

Wil je graag meer informatie over onze dienstverlening en weten wat wij voor jouw showroom kunnen betekenen? Vul dan het contactformulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op. Bellen mag uiteraard ook: 085 208 21 00.

Klantervaringen

“De grootste klik met KGOM is de passie waarmee zij werken”

Hellen Eekhof – Flagstone Company