Facebook for business

Terwijl Google+ liever nog geen bedrijven op zijn sociale netwerksite ziet gaat Facebook verder met het stimuleren van bedrijven om actief te worden op hun netwerk. Waarom bedrijven best hun aandacht richten op de Social Media is voor de meeste onder ons wel duidelijk. De online zichtbaarheid van bedrijven voor je doelgroep kent een verschuiving. Topprioriteit was vroeger om op de 1ste pagina van Google te staan en dan nog liefst in de top 3. Tegenwoordig wordt het steeds belangrijker dat je zelf je doelgroep vindt, hier toenadering tot zoekt en dat ze je leuk vinden.

Waarom wordt dit steeds belangrijker?


Wel op gebied van marketing zijn de voordelen heel duidelijk. Aanbevelingen van vrienden hebben een grotere impact dan willekeurige advertenties en er is plots veel meer gebruikersinformatie beschikbaar. Deze combinatie zorgt voor een zeer snelle ontwikkeling want er valt veel geld te verdienen. Maar dat niet alleen, het systeem is ook minder manipuleerbaar. Google heeft de strijd tegen de aankoop van linkjes nog altijd niet gewonnen. Nog steeds nemen websites hoge posities in op een niet natuurlijke wijze. In het Social Media landschap gaat deze vlieger niet zo snel op want hier wordt de waarde niet zozeer gecreëerd door het aantal fans dat je hebt maar wel door de interactie die je hebt met die fans. En dit is niet iets wat je zomaar kunt kopen!

De Facebook gids


Om bedrijven op weg te helpen in dit vrij nieuwe landschap heeft Facebook een stappengids ontwikkeld. In deze gids worden onderwerpen uitgelegd zoals pagina's, advertenties, gesponsorde verhalen en platform toepassingen. Er waren al eerder officiële websites van Facebook (Facebook-studio) waar zulke informatie te vinden was maar deze waren eigenlijk meer gericht voor marketeers die hier al een beetje in thuis waren. Deze nieuwe gids is ontwikkeld voor mensen die pas hun eerste toetreding doen. Deze gids is momenteel nog wel alleen maar in het Engels en je vindt hem hier:
De Facebook gids voor bedrijven

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

    1. Ja verbaast mij niets. 🙂 Als mensen met hun bedrijf iets willen doen op Facebook maar nog niet eens een account hebben raad ik ze altijd aan om gewoon eerst al eens een beetje actief hierin te worden om de feeling te krijgen en niet direct uit te pakken met een strategie want dan verliezen ze al snel het overzicht. Wordt lid van fanpagina's gerelateerd aan je business, kijk hoe hun dit aanpakken en ga dan nadenken over je eigen pagina.

    1. Zo is dat! Dat zie je ook als er gevraagd wordt aan eigenaren van actieve pagina's. Hoeveel tijd steek je hier wel niet in? Antw: Moeilijk te zeggen, heel veel tussendoor als er tijd is. Maar dit wordt door deze mensen meer eventjes als ontspanning gezien omdat ze dat gewoon zo leuk vinden. En dan ben je actief bezig met je doelgroep!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top