Effectief adverteren op het inhoudsnetwerk van Adwords? Zeker mogelijk!

Iedereen die adverteert met Google Adwords weet dat het verkeer van het inhoudsnetwerk niet van geweldige kwaliteit is. Het is ook erg moeilijk om een hoog doorklikpercentage op advertenties binnen het inhoudsnetwerk te krijgen.

Toch kan het zeker wel succesvol zijn en is het ook mogelijk om een hoof doorklikpercentage te behalen op het inhoudsnetwerk.

Kijk maar eens naar de onderstaande advertentie van John Chow op de website van Steve Pavlina :

Voorbeeld goede advertentie sitegericht adverteren op Google Adwords

Een geweldig staaltje marketing en effectief gebruik maken van het inhoudsnetwerk van Google Adwords.

Bij het aanmaken van een Adwordscampagne kun je kiezen om te adverteren op het zoeknetwerk (Google.nl), het inhoudsnetwerk (alle websites die gebruik maken van Google Adsense) of een combinatie van beide.

Bij het aanmaken van een zoekwoordgerichte campagne (op het zoeknetwerk dus) adverteer je standaard ook op het inhoudsnetwerk. Mijn advies is om dit uit te schakelen en een aparte campagne op te zetten voor het inhoudsnetwerk.

Wanneer je namelijk een aparte campagne voor het inhoudsnetwerk aanmaakt kun je ook specifieke advertenties schrijven voor de verschillende websites waar je wil adverteren. Pas dan is het mogelijk om gerichte advertenties als het bovenstaande voorbeeld aan te maken.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Inhoudsnetwerk levert zeker enkele conversies op. Soms heb ik zelfs dagen waarop het inhoudsnetwerk meer conversies genereert dan het zoeknetwerk van Google. Voor de CTR is het uiteraard verstandig om verschillende campagnes hiervoor te gebruiken.

  2. @Indert: Voor de CTR hoef je het niet te doen, want de CTR van het inhoudsnetwerk telt niet mee in je kwaliteitsscore. Wel kun je met een aparte campagne meer sturen op bijvoorbeeld budget en advertentieteksten.

  3. Yep. John Chow. Een echte "player". Zoek zijn naam maar eens op bij Google. Je vind zijn blog niet eens terug binnen de eerste 6 (!!) pagina´s. Het eerste zoekresultaat is voor John cow. Een opportunist (die het niet slecht doet eigenlijk). En dan te weten dat hij (John Chow) honderdduizenden bezoekers heeft ! Hij wordt gewoon manueel geboycot door Google, wegens zijnde een serieuze concurrent met zijn TTZmedia affiliate program. Nog maar eens een bewijs dat je niet al je eieren in de Google mand moet leggen. Het is ook maar een commercieel bedrijf dat zijn aandeelhouders gelukkig tracht te houden.
    Dus doe zoals John Chow. Maak creatief gebruik van de mogelijkheden die Google biedt, maar benut ook andere, alternatieve mogelijkheden om je website te promoten. En dat zijn er vele als je wat rondkijkt.
    Immers, als je wedt op één paard en het geraakt geblesseerd in de race ...

  4. Over de aandacht hieromheen zal Steve Pavlina ook vast niet klagen. Iemand op mijn weblog adverteren? 😉

    (p.s. @karel: de tabindex van het reactieformulier in je nieuwe lay-out wil nog niet helemaal lekker werken)

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top