Vertrouwen mijn klanten blogs?

Ondernemers beseffen nog te weinig dat de communicatie die klanten het snelst geloven niet hun eigen boodschappen (advertentie, direct mail, website, ...) zijn, maar communicatie die door anderen over hun product of dienst gedaan wordt.

Weet als ondernemer dat ook anderen over uw sector, uw bedrijf, uw product of dienst kunnen schrijven. Hiervoor werden blogs in het leven geroepen. Ze geven elke klant, elk bedrijf, elk individu een forum om ideeën te lanceren, meningen te ventileren of commentaar te leveren. We leven steeds meer in een beïnvloedingseconomie, waarbij de werkelijke kracht uitgaat van consumenten of klanten die producten en diensten aanbevelen aan hun eigen netwerk.

Uit een recent gevoerd onderzoek van Universal Media bij 17.000 consumenten in 29 landen, blijkt nu dat communicatie op blogs zeer vertrouwd wordt. Het is een trend dat we communicatie over bedrijven, producten en diensten, geschreven door anderen, meer vertrouwen dan de communicatie die van het bedrijf zelf uitgaat.

Een ander opmerkelijk resultaat uit het onderzoek was, dat consumenten steeds actiever worden met online verkoop (e-commerce), en dat ze voorafgaand aan de aankoop steeds vaker informatie inwinnen op blogs.

Dit artikel is ook verschenen op de persoonlijke weblog van Peter Desmyttere.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Klopt dat het een interessante uitkomst is, maar ik ben er toch een stuk sceptischer over en denk dat het tijdelijk is. Immers: de handige webondernemer doet zich voor op het net als onafhankelijk blogger en maakt zo op sluwe wijze reclame voor zijn website. Slim maar onhoudbaar op lange termijn verwacht ik.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top