Google Adsense komt met advertentiepositie optie

Zoals je al wel zult weten kun je met Google Adsense kanalen aanmaken om de prestatie van de verschillende advertentieblokken te meten. Vanaf deze week kun je met een paar extra stappen je site aantrekkelijker maken voor adverteerders door ze te laten kiezen in welk advertentieblok hun advertentie moet komen.

Wanneer je dus een advertentieblok hebt en je maakt daar een advertentielocatie van kunnen adverteerders deze locaties kiezen. Ook voor de Google Adwords gebruikers is dit dus een interessante optie.

Omdat er echter maar een paar “goede" posities beschikbaar zijn zal er dus meer geboden moeten worden om in een bepaalde te komen staan. Verderop in dit artikel vind je ook nog een kleine instructie video die ik gemaakt heb.

Enkele vragen beantwoord over deze nieuwe optie

Waarom verschillen kanalen van advertentieposities?
Een advertentiepositie is eigenlijk een geavanceerd kanaal. Om een advertentiepositie aan te maken binnen Google Adsense doe je hetzelfde als wanneer je een kanaal aanmaakt. Het enige verschil is dat je het kanaal duidelijker moet benoemen zodat een eventuele adverteerder weet welke advertentiepositie er wordt bedoeld.

Hieronder heb ik een kleine video instructie gemaakt van deze nieuwe optie.

Voor meer informatie ga naar Google Help.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top