Facebook lanceert nieuwe feature: embedded posts

26 augustus, 2013

Facebook heeft er een nieuwe social plugin bij: het insluiten van posts (embedded posts). De nieuwe feature maakt het mogelijk om alle openbare statusupdates, foto's, video's én hashtags in te sluiten. Met het insluiten neem je direct het actuele aantal likes, gedeelde items en reacties mee. Bezoekers kunnen tevens reageren op de ingesloten Facebook post! Denk dan bijvoorbeeld aan de lezers van jouw blog, ideaal om je content te verrijken.
Nieuwe functie bericht insluiten FB

Hoe sluit je een Facebook post in?

Het insluiten is te vergelijken met het insluiten van een YouTube video. Je kunt namelijk een code kopiëren en die vervolgens aan de html van je bericht toevoegen.
1. Klik op het pijltje rechts bovenin de post.
FB post insluiten pijltje
2. Klik vervolgens op “Bericht insluiten".
FB post insluiten
3. Kopieer de code van de post.
FB post insluiten code
4. Plak de code in de html van jouw blogpost!
FB post insluiten code in html
Dit is de post uit het voorbeeld:

Hoe kun je deze nieuwe feature inzetten als onderdeel van je marketing?

Businesscases en succesverhalen.

Het is niet langer nodig om met screenshots te werken wanneer je een bepaalde post wilt gebruiken in een voorbeeld. Met het embedden heb je ook direct de mogelijkheid om het succes (in de vorm van reacties, likes etc.) van de betreffende post over te brengen.
Let op, want wanneer de eigenaar van de update de post verwijdert zal het volgende bericht worden weergegeven:
FB post insluiten delete

Vragen van fans gebruiken op je blog

Stel: je hebt fans advies gegeven op je fanpage, door bijvoorbeeld vragen te beantwoorden onder een statusupdate. Dan zou die conversatie ook anderen kunnen helpen. Dan kun je het betreffende Facebook bericht hergebruiken in een blogpost.

Winnaars van Facebook contests

Heb je een Facebook wedstijd gehouden waarbij fans een bepaalde update moeten posten? Dan heb je nu de mogelijkheid om de beste inzendingen, top 3 bijvoorbeeld, op de eigen website te plaatsen. Kunt dan zelfs mensen via meerdere kanalen kunnen aansporen om te stemmen op hen favoriet! Of puur de winnende inzendig een mooie plek op je website kunnen geven.
Hoe zou jij embedded posts inzetten voor je marketing? Laat een reactie achter!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Kan het zijn dat deze optie alleen nog maar in de Amerikaanse versie van Facebook bestaat?
    Ik heb namelijk de Nederlandse versie en daar zie ik deze optie (nog) niet.

    1. Hi Jesse,
      Facebook zegt hierover het volgende: "Only public posts from Facebook Pages and profiles can be embedded.".
      Dus het ligt ook aan de instellingen van het betreffende profiel waarvan je het bericht wilt embedden.
      Groet,
      Lianne

  2. Hoi Lianne, bedankt voor jou antwoord. Dat dacht ik dus ook, ik heb alle post op openbaar staan ook dat mijn tijdlijn openbaar gezien mag worden maar nog steeds geen succes:-( Het vreemde is dat bij zakelijke facebook pagina's ik wel een bericht kan insluiten/embedden vandaar mijn vraag. aangezien ik voor een klant een website aan het maken ben waarin posts van een persoonlijk facebook pagina moeten komen maar deze openbare post kan ik vreemd genoeg niet insluiten (wel bij zakelijke pagina's)

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top