Veel tijd kwijt aan mails versturen?

Kayako helpdesksoftwareHandel via internet heeft een groot voordeel. Bijna alles kan geautomatiseerd worden. Bestellingen, voorraden, verzendingen en automatische mails zijn voorbeelden van processen die geautomatiseerd kunnen worden. Toch kunnen niet alle processen geautomatiseerd worden, één daarvan is het beantwoorden van vragen afkomstig van (toekomstige) klanten.

Het beantwoorden van mails kan een tijdrovende klus zijn. Wanneer het grootste deel van je tijd wordt opgeslokt door het beantwoorden van mails kan het interessant zijn om een helpdesksoftware te installeren zodat je een duidelijke veelgestelde vragen (faq) pagina kunt ontwikkelen. In plaats van alleen maar een emailadres op je website te plaatsen (die ook door spammers kan worden gebruikt!) stuur je klanten met een vraag door naar het klantenservice gedeelte. Hier kunnen ze een nieuwe vraag stellen (een zogenaamd ticket aanmaken) maar eerst krijgen ze alle eerder gestelde vragen te zien. De kans is immers groot dat de vraag al eens beantwoord is, en dat scheelt een hoop tijd!

Er is verschillende helpdesksoftware beschikbaar. Hieronder vind je een beperkt lijstje van helpdesksoftware (als je er nog meer weet of je hebt ervaring met één van deze softwarepakketten laat dan even een reactie achter"¦):

PHP Support Tickets
Deze software (Engels, waarschijnlijk makkelijk te vertalen) is verkrijgbaar in een gratis versie als een betaalde versie ($9,99).

Osticket
Gratis open source software. Een simpel en lichtgewicht helpdesksysteem waarmee je eenvoudig en snel een helpdesksysteem kunt installeren. Met handig forum waar je vragen kunt stellen over de software.

Kayako
Een van de bekendste en meest uitgebreide helpdesksoftware. Is overigens wel een vrij dure 😉 ($499,-).

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Quote:

    Toch kunnen niet alle processen geautomatiseerd worden, één daarvan is het beantwoorden van vragen afkomstig van (toekomstige) klanten.

    Middels de nieuwste generatie web selfservice applicaties is dit wel mogelijk. Dit is een geautomatiseerde klantenservice die bijna alle klantenvragen kan beantwoorden. Een voorbeeld van zo'n programma is Hylo (waar ik tevens ook werk). Het programma ontleed en interpreteert vragen met behulp van taaltechnologie en voorziet de klant van het juiste antwoord.

    Het rendament van zo'n web selfservice applicatie is dat u minder inbound verkeer heeft en de conversie op uw website vergroot.

    In tegenstelling tot FAQ pagina's hoeft u niet zelf alle content toe te voegen. Hylo crawlt webpagina's, pdf documenten en andere vormen van kennisbanken. Elke zoekopdracht wordt ook geanalyseerd, zodat u inzicht krijgt in de klantbehoefte en tevens de beantwoording kunt optimaliseren.

    Het prijsniveau ligt dan ook een stuk hoger dan de bovengenoemde bedragen.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top