Leer het web te begrijpen om zoeken relevanter te maken

Vorig jaar kondigde Google ‘Squared en Rich Snippets' aan. Twee toepassingen om zoeken beter te maken door het beter begrijpen van het web. Nu komt Google met twee verbeteringen gebaseerd op deze technologieën.

Antwoorden markeren in zoekresultaten

De meeste informatie op het web is ongestructureerd. Zoals bijvoorbeeld blogs, die voegen tekst, video´s en beelden toe op manieren die gewoon niet volgens eenvoudige regels zijn. Ook producten websites hebben hun eigen formaten, schalen en categorieën. Voor de computer is het moeilijk om ongestructureerde gegevens te registreren. Wat betekent dat wij mensen vaak nog best wat werk moeten verrichten om alles op het web te begrijpen.
Google Squared in een van de toepassingen die dit makkelijker maakt en nu is dit nog meer verbeterd met ´antwoorden markeren´. Lees er meer over: http://googleblog.blogspot.com/2009/10/new-in-google-squared-quality.html.

Rich Snippets voor evenementen

Vaak is het beste om echt in gesprek te gaan om iemand te begrijpen. Dat zelfde geldt voor het web. De beste manier om bepaalde websites te begrijpen is gewoon door webmasters te vragen ons over de inhoud te leren. Daarvoor zijn de verbeteringen toegebracht aan Rich Snippets, webmasters kunnen websites met gestructureerde inhoud in standaard formaten vertalen. Lees er hier alles over: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2010/01/introducing-new-rich-snippets-format.html.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top