Google draait om de bezoekers, vergeet dat nooit

25 januari, 2011

Dagelijks krijg ik mails van mensen die iets "slims" hebben bedacht om Google om te tuin te leiden. Dat kan zijn met zoekmachine optimalisatie voor de organische zoekresultaten, of voor bijvoorbeeld AdWords.
De eerste vraag die ik dan altijd stel is: "Wat hebben bezoekers van je website hier aan"? of "Welke meerwaarde biedt dit voor bezoekers". In negen van de tien gevallen is het antwoord hetzelfde. Het is vaak puur en alleen om Google om de tuin te leiden.

Zonder gebruikers geen Google

Zonder gebruikers zou Google niet bestaan, en zonder tevreden gebruikers zou Google niet zo groot zijn. Immers, waarom zou je terugkomen naar Google als de zoekresultaten niet de vraag beantwoorden waar men naar op zoek is?
Bij Google draait dus alles om de gebruikers. Vandaar dat je in bijvoorbeeld Google AdWords beloond wordt voor landingspagina's die aansluiten bij de zoekopdracht. Of dat de snelheid waarmee je website laadt een rankingfactor is geworden.
In de onderstaande video legt Matt Cutts dit nog eens uit:

Verder heb ik eerder al eens een artikel geschreven, met video, waar ik dit principe nog iets meer uitleg: De Google Gedachte.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *