Tips voor meer verkopen met de feestdagen

De feestdagen komen steeds dichterbij en dat is goed nieuws voor de online verkopers onder ons. Deze dagen brengen namelijk vaak een grotere omzet met zich mee. Had ik het in dit artikel over email marketing en de feestdagen, nu gaan we eens bekijken wat we er aan kunnen doen om ervoor te zorgen dat bezoekers ook echt gaan kopen"¦

Er is onlangs een onderzoek uitgevoerd door BizRate Research naar e-commerce met de feestdagen.

60% van de online ondernemers zal gebruik maken van gratis verzenden vanaf een bepaald bedrag/bepaalde voorwaarde, 53% van een korting op het verzenden en 41% van gratis verzenden zonder enige voorwaarden.

Consumenten houden van gratis verzendkosten en 61% van de ondervraagde consumenten zegt dan ook gratis verzendkosten zonder voorwaarden  één van de acties die ze bijzonder waarderen.

“Gratis verzendkosten zorgt voor meer verkopen dan welke andere actie ook," zegt Scott Silverman, Executive Director van Shop.org.

De grootste reden dat mensen online kopen is dat ze op elk uur van de dag (en nacht) kunnen winkelen (58%) en niet in lange wachtrijen hoeven te staan (43%).

Tips voor meer verkopen met de feestdagen:

  • Bied een vorm van gratis verzending aan;
  • Korting voor de vroege kopers (zo kun je ook direct de werkdruk voor de feestdagen verlagen);
  • Korting voor klanten die al eens eerder besteld hebben

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Excuses, is gebaseerd op Amerikaanse consumenten/webwinkeliers. Wel ben ik van mening dat dergelijke onderzoeken representatief zijn.

    De states lopen wat online gebeuren toch voor op Europa en we kunnen er dus zeker wat van leren.

  2. Vreemd dat in dit soort onderzoeken nooit naar voren komt/genoemd wordt dat het aanbieden van een inpakservice extra welkom kan zijn in deze tijd van het jaar. Dat zou ik me wel voor kunnen stellen namelijk. En die zou je dan rond de feestdagen tijdelijk gratis kunnen maken bijvoorbeeld.

  3. Het tijdelijk 'gratis' maken voor de klant van de verzendkosten is een operatie waar niet te lichtzinnig over gedacht kan worden, immers: in hoeverre is je interne organisatie schaalbaar om deze (extra?) orders te verwerken en in hoeverre zet je je eigen marges onder druk ?

  4. Dat is wat ieder natuurlijk voor zich moet bepalen. Je moet er natuurlijk niet op toe gaan leggen. Toch moet je niet vergeten dat mensen die iets bestellen misschien nog wel een tweede keer bestellen...

  5. MM,
    ik heb jouw principes toegepast maar toch is er niemand toegehapt om een "fysiek" kerstcadeautje (in cadeauverpakking) aan te schaffen... (de online verkoop daarentegen gaat wel vlot).

    Hangt ook af van het onderwerp zeker?

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top