Google breidt Pay Per Action test uit naar het buitenland

Google pay per klikGoogle gaat de pay per action bèta test uitbreiden naar buitenlandse adverteerders. Pay per action is het nieuwe advertentiemodel van Google. In plaats van betalen per klik betaal je per lead of sale.

Adverteerders die meedoen aan de bèta-test krijgen een bericht in hun Adwords account dat ze PPA campagnes aan kunnen maken.

Adverteerders die conversion tracking hebben ingeschakeld en die meer dan 500 conversies in de afgelopen 30 dagen hebben gerealiseerd komen automatisch op de bètalijst.

De PPC advertenties verschijnen alleen op het inhoudsnetwerk (webmasters die gebruik maken van Google Adsense) en niet bij Google of het zoeknetwerk van Google.

Ik denk dat het betalen per actie model wel eens zeer succesvol kan worden. Of een dergelijk model slaagt is natuurlijk wel afhankelijk van een aantal factoren waaronder fraudegevoeligheid en de opbrengsten voor adverteerders. Zeker met een dergelijk advertentiemodel moeten de advertenties zéér content gericht zijn. Bij het “oude" model hoeft een bezoeker immers alleen maar te klikken op de advertentie en de publisher verdient al geld, bij het nieuwe model moet er ook nog echt een actie ondernomen worden"¦

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Vind het ook een interessante ontwikkeling. Zoals ik al zei denk ik dat het zeker wel een succes kan worden. De conversie van je website gaat overigens wel een grote rol spelen.

    Ik ben benieuwd of dat Google ook kenbaar gaat maken hoe het zit met de conversie van een bepaalde adverteerder. Het zou voor publishers wel goed zijn maar voor websites die niet zo goed converteren kan dat wel eens rampzalig uitpakken, zij zullen immers niet meer zo snel "gekozen" worden om op een website te plaatsen...

  2. Op die manier komen de advertenties tenminste niet meer op rampzalige website's te staan. Ook hier geldt het darwinistische 'overleven van de sterkste'.

    Ik heb trouwens nog steeds niet gevonden waar ik kan kijken op welke pagina's mijn advertenties verschijnen (zie meer hierover ook in het vorige topic).

    Misschien kan me iemand uitleggen waar ik dit rapport kan vinden.

  3. Heb hem net gevonden!

    Moet wel constateren dat de cijfers niet kloppen. Had gisteren b.v. volgens menu 'Campagnebeheer' enkele duizend pagina-weergaves in het inhoud-netwerk en volgens de rapportage helemaal geen.

    Zal mijn vraag bij Google zelf neerleggen.

    Welterusten!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top