Vanaf nu nog meer ruimte voor jouw Google advertentie

Wil jij nog beter opvallen binnen de zoekresultaten van Google? Dat is vanaf nu mogelijk met een 3e kop en een 2e omschrijving van maar liefst 90 tekens. Sinds vorig jaar was het al mogelijk om een tweede kop toe te voegen aan jouw tekstadvertentie, maar daar is nu dus een extra kop en een extra beschrijving bijgekomen. Ik leg aan je uit hoe dat er precies uitziet.

Kop 3 mag uit maximaal 30 tekens bestaan en verschijnt achteraan de tweede kop. De verschillende koppen worden gescheiden door een pijpteken ( | ).  Het kan verschillen of de derde kop altijd wordt weergegeven geeft Google aan. Het kan namelijk zo zijn dat deze niet altijd wordt weergegeven. Dit is afhankelijk van het apparaat dat je gebruikt of als Google voorspelt dat je advertentie beter zal presteren.

De standaardbeschrijving van een tekstadvertentie mocht voorheen 80 tekens bevatten, maar is vanaf nu ook verhoogd naar 90 tekens. Dit geldt ook voor de 2e beschrijving die vanaf nu beschikbaar is. Deze wordt weergegeven onder de zichtbare URL en wordt afhankelijk van het device of de potentie van de klant wel of niet getoond. Kijk nu zelf in jouw Google account bij advertenties om jouw advertenties uit te breiden.

Het is nog niet duidelijk of de extra ruimte die Google Ads biedt positievere resultaten gaat opleveren. Uiteraard gaan wij dit de komende tijd uitgebreid testen en houden we jou hiervan op de hoogte!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top