Plaats een call to action knop op je Facebookpagina!

De mogelijkheid om een call to action knop toe te voegen aan je FB pagina verschijnt bij steeds meer FB pagina's. Ideaal om mensen direct contact met je op te laten nemen, een workshop te laten boeken of ze bijvoorbeeld te laten shoppen.
Ik laat je in dit artikel zien hoe je de knop aan je pagina toevoegt. Geen zorgen, deze nieuwe functie heb je binnen no-time op je pagina toegepast, het is zeer simpel!

Knop toevoegen aan je FB pagina

Wanneer je de mogelijkheid hebt om een knop toe te voegen zie je hem op je omslagfoto staan. Zie je de knop nog niet? Dan moet je nog even geduld hebben, Facebook is dit geleidelijk aan het uitrollen.
Facebook actie button
 
Klik op “Aanzet tot actie maken" en vervolgens kun je de specificaties van de knop invullen.
Facebook button kiezen
 

Je kunt kiezen uit 7 verschillende calls to action:

  • Boek nu - Ideaal voor bv. tickets of plekken voor een workshop;
  • Contact met ons opnemen - Leid fans direct naar je contactformulier op de website;
  • App gebruiken - Ter promotie van een (nieuwe) app;
  • Game spelen - Om fans direct naar een (campagne) game toe te leiden;
  • Shoppen - Ideaal voor webshops;
  • Registreren - Denk aan events / concerten / meetings;
  • Video bekijken - Direct naar je laatste video op YouTube;

Vervolgens geef je de juiste link op waar je bezoekers heen wilt leiden. Én kies je de juiste instellingen voor iOS en Android apparaten.
Stel je hebt een app voor iOS gebruikers, dan kun je ervoor kiezen om hen niet naar de website te sturen die je zojuist hebt opgegeven, maar direct naar de app in de App Store.
Facebook button iOS
 
Wanneer je alles in hebt gegeven kun je de knop nog even testen op je pagina voordat ie zichtbaar is voor je bezoekers.
Facebook button testen
 
Zodra je op “Next" klikt staat de knop op je pagina en is hij ook zichtbaar in de Facebook app.
De resultaten (aantal kliks) worden direct toegevoegd in het panel aan de rechterkant van je pagina.
Facebook button resulaten
 

Knop bewerken of verwijderen

Bewerken of verwijderen is net zo simpel als het plaatsen, klik op het pijltje en je kunt direct aan de slag.
Facebook button bewerken
 
Ga jij gebruik maken van de knop? Deel je mening en ervaringen in de reacties hieronder!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Om het meer te laten opvallen zou je natuurlijk er ook voor kunnen kiezen om een pijl in je headerfoto op te nemen. Wellicht zorgt dat voor een hogere ctr.

  2. Die pijl gaat denk ik weer te cliche worden. Dat zag je ook bij de vroegere landingspages... Wel leuk om alsnog te meten of het een verhoging biedt op de ctr inderdaad

  3. Dank voor alle reacties, leuk dat jullie er al mee aan de slag zijn gegaan. Ben benieuwd naar de statistieken ;-).
    Voor wat betreft de regels voor de inhoud vd omslagfoto zegt FB alleen dit:
    "Alle omslagen zijn openbaar. Dit betekent dat iedereen die je pagina bezoekt, je omslag kan zien. Omslagen mogen niet bedrieglijk of misleidend zijn en geen inbreuk maken op het auteursrecht van iemand anders. Het is niet toegestaan anderen te stimuleren jouw omslag als omslag voor hun persoonlijke tijdlijn te gebruiken."
    Een pijl is dus gerust toegestaan.

  4. ik vind het zo jammer van fb dat het zolang duurt voor dat wij het kunnen gebruiken..
    deze optie was al begin 2014 ingevoerd en wij kunnen hem nu pas gebruiken..
    is het zelfde dat de quality score naar facebook komt. ook dit is al in gevoerd alleen kunnen wij het nog steeds geen gebruik van maken :s...

  5. Lijkt me super handig, alleen krijg een foutmelding 'sorry, your call-to-action button is failed. Please try again. Reason: invalid applink format.
    Ik geef bij iOS en Android aan dat het naar de website mag verwijzen ipv naar een app.
    Weet iemand hier iets op?
    Alvast dank!

    1. Hi Amy,
      Deze functie is nog steeds niet voor iedereen beschikbaar. Je zal dus (helaas) nog even geduld moeten hebben.
      Groet,
      Lianne

  6. Dit ligt overigens niet aan anciënniteit of populariteit van een FB Page. Sterker nog, ik maakte woensdag een nieuwe FB Page aan, en die optie kreeg ik er direct al bij.
    Zo te zien mag ik dit voor alle Pages doen die ik (mede-)beheer. Ik ben daarom geneigd te denken dat dit wordt uitgerold niet per Page maar per Page admin.

  7. Hallo Lianne,
    Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik wil echter ook graag de "vind ik leuk" knop hebben op mijn omslagfoto. Hoe krijg ik die daar te staan? Ik heb alles na gezocht, maar ik kom er niet uit.
    Alvast bedankt.

    1. Hi Dennis, dank voor je reactie!
      Ik heb even gekeken en ik zie de "Vind ik leuk" knop gewoon op jullie pagina staan ;-).
      Groet,
      Lianne

  8. Hallo, Ik heb enige tijd geleden de CALL NOW button aangemaakt op mijn fb pagina. Ik zie nu dat er op 29 en 30 Mei de knop 2x is gebruikt,maar ik heb geen telefoon gehad/gemist
    Ik probeer de testknop van call now,maar er gebeurt niets. Hoe kan dit? Heb ik iets verkeerds gedaan? Ook heb ik vandaag mijn fb pagina "verified", kreeg een code en heb die ingetypt.Krijg ik te zien dat verificatie niet is gelukt?! Tjaa wat moet ik hier nu mee??
    Erg frustrerend allemaal, zeker als je net voor jezelf bent begonnen.
    Hoop op quick reply.
    Gerrie

    1. Hi Gerrie,
      Zodra men op de knop klikt krijgt men de mogelijkheid je te bellen maar wordt er niet meteen gebeld.
      Voorbeeld hiervan vind je in de tweede afbeelding op deze pagina: https://www.facebook.com/business/a/local-awareness-call-now
      Voor wat betreft het verifieren van je pagina is at volgens mij ook nog niet mogelijk in NL? Deze info komt van FB zelf: https://www.facebook.com/help/100168986860974
      Hoe kan ik mijn pagina verifiëren?
      We accepteren momenteel geen verzoeken voor een grijze verificatiebadge in jouw regio.

  9. Ik wil voor een pagina de knop van contact met ons opnemen toevoegen (email)
    Maar ik krijg de melding dat het email adres niet klopt. Die klopt echter wel degelijk!

  10. Hi Lianne,
    Je schrijft in jouw artikel dat de CTA knop gefaseerd wordt ingevoerd. Ik heb enkel FB pagina's waarop ze nog steeds niet te zien zijn. Heb jij enig idee of het inderdaad zo lang duurt voordat iedereen zo'n knop heeft?
    2,5 jaar is best een verschil.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top