Enkele zoekmachine optimalisatie tips

23 april, 2007

Tegenwoordig bieden veel internetbedrijven een vorm van zoekmachine optimalisatie aan. Zij vragen daar vaak grof geld voor. En hoewel sommige bedrijven het waard zijn bestaan er ook erg veel cowboys.

Sommige beloven een eerste plaats binnen Google, dit is onmogelijk! Sterker nog, bedrijven kunnen dit niet beloven. Garanties bestaan nu eenmaal niet in de zoekmachine optimalisatie wereld.

Zoekmachine optimalisatie is overigens helemaal niet moeilijk, het kost gewoon erg veel tijd. Hieronder volgen enkele simpele basis tips die ikzelf toepas.

Richt je op de juiste zoekwoorden

Zoals je in dit artikel hebt kunnen lezen is het belangrijk dat je optimaliseert voor de juiste zoekwoorden. Het heeft geen zin om je te richten op zoekwoorden die geen resultaat met zich meebrengen.

 
Bekijk je concurrenten

Wie zijn je concurrenten voor bepaalde zoekwoorden en waarom staan zij bovenaan? Als je dit achterhaalt hebt weet je wat je moet doen om ervoor te zorgen dat jouw website bovenaan komt.

 
De juiste titel

Een zeer belangrijk punt is de titel van je webpagina. Zorg dat deze informatief is (zodat mensen doorklikken) én dat de titel de zoekwoorden bevat waar je voor wil scoren met die pagina.

 
Content

Wanneer je een goede titel hebt geschreven is het belangrijk dat de tekst die op de pagina staat ook de zoekwoorden bevat die je in de titel gebruikt. De tekst moet dus overeen komen met de titel.

 
Links, links en nog eens links!

Het belangrijkste van zoekmachine optimalisatie is het verkrijgen van kwalitatieve links naar je website. In het volgende artikel wat ik eerder schreef, Zoekmachine optimalisatie, goede links en slechte links ,  staat uitgebreid beschreven wat goede links zijn. In de onderstaande artikelen kun je lezen hoe je deze links kunt verkrijgen:

Voor wat meer informatie over hoe je bijvoorbeeld de concurrenten kunt bestuderen en wat een goede titel is voor een pagina raad ik je aan om mijn gratis ebook te downloaden (zie rechtsboven deze pagina).

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Dit artikel mag wel wat meer voorbeelden hebben, het is nu wat te oppervlakkig voor mij. "Hoe kan ik zien wie mijn concurrenten zijn?" of "wat is een goede titel?", dat zijn vragen die je niet beantwoordt maar je wel wilt aansporen.

  2. Inderdaad Trufu, je hebt gelijk. Ik was vergeten om erbij te vermelden dat voor meer inhoudelijke informatie het gratis ebook van mij kan worden gedownload.. Heb het er nu alsnog bijgezet, bedankt voor de tip!

  3. Je hebt het over 'de juiste zoekwoorden' karel, misschien kun je de mensen daar wat meer over vertellen. Veel mensen willen namelijk gaan optimaliseren op zoekwoorden waarvoor veel te veel concurrentie is. Vertel ze hoe ze dit beter aan kunnen pakken met andere, 'brandable' (Vergeet even de nederlandse vertaling heirvan) keywords...

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top