Een aantrekkelijke productenpagina op je LinkedIn bedrijfsprofiel: 10 tips!

LinkedIn maakt het heel eenvoudig om je eigen “etalage" te creëren. Op je bedrijfsprofiel (Company Profile) kan je voor elk product en dienst een afzonderlijke pagina (Product Page) aanmaken.
Hier een paar inzichten in wat LinkedIn te bieden heeft en wat te doen met de subpagina voor producten en diensten (Products and Services Sub Page).

Overzichtspagina (Overview Page)

  1. Titel, beschrijving en foto (Title, Description and Picture): gebruik een korte, beklijvende titel en een paar informatieve beschrijvingen. Het is beter om te focussen op het verbeteren van de Know, Like, Trust factor dan om een verkooppraatje te maken.
    Opmerking: de foto wordt automatisch gekopieerd van de ‘hoofd'overzichtspagina.
  2. Banners: je kan tot 3 banners toevoegen om je product of dienst uit te stallen. Maak ze visueel aantrekkelijk, zodat ze opvallen. Eén banner is meestal voldoende.
  3. Stel specifieke producten of diensten ten toon: je kan tot 5 producten en diensten in de spotlight zetten. Je kan hen wanneer je maar wilt veranderen.
  4. YouTube: voorzie een titel en een YouTube URL en de video wordt getoond op de overzichtspagina. Dit is eenvoudiger dan de omweg op je persoonlijk LinkedIn profiel. We raden ten zeerste aan dat je een video toevoegt met tips of andere informatie om de Know, Like en Trust factor op te bouwen (in plaats van een reclameboodschap).
  5. Als je verschillende demografische groepen op je bedrijfsprofiel verwacht, dan kan deze pagina aangepast worden om aan het bezoekersprofiel tegemoet te komen. Je kan meerdere versies van deze pagina aanmaken, zodat een marketing assistent uit Amsterdam andere producten en diensten te zien krijgt dan een HR manager uit Brussel. Dit doe je via “Admin Tools" binnen het “Products & Services" tabblad.

Product of dienst pagina

  1. Categorie, naam, foto: gebruik een aantrekkelijke visuele voorstelling zodat mensen doorklikken om de rest te lezen.
  2. Beschrijving en lijst met kerneigenschappen: gebruik de juiste woorden om het product of de dienst te beschrijven en zo op LinkedIn gevonden te worden (en ook via zoekmachines).
  3. Promotie (titel, URL, beschrijving): wij raden aan dat je een link deelt met tips of andere informatie om de Know, Like, Trust factor op te bouwen en geen reclameboodschap!
  4. YouTube (titel, YouTube URL): dezelfde tip is hier ook van toepassing (bouw je Know, Like, Trust factor op), maar je kan ook productdemonstraties toevoegen, getuigenissen of andere inhoud. Vermijd echter te overdreven verkooppraatjes.
  5. Aanbevelingen (Recommendations): deze verschillen van de aanbevelingen voor een individu (die op je persoonlijk LinkedIn profiel getoond worden). Een product of dienst is het resultaat van een gemeenschappelijke inspanning van iedereen die voor dezelfde organisatie werkt, dus krijgt iedereen de erkenning (i.p.v. één persoon). Je hoeft ook niet in de eerste graad verbonden te zijn om een aanbeveling voor een product of dienst te schrijven, terwijl dat wel nodig is als je een persoon aanbeveelt.

Denk er bovendien aan dat LinkedIn een website is met een hoge “PageRank" in Google en andere zoekmachines. Dit betekent dat LinkedIn pagina's bovenaan in de zoekresultaten verschijnen. Misschien is dat momenteel nog niet het geval voor alle “Company Profiles", maar we vermoeden dat dit in de toekomst wel zal toenemen.
Zorg er nu dus al voor dat je er klaar voor bent !

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Beste Karel,
    bedankt voor het compliment !
    Goede opmerking: het zal er inderdaad van afhangen hoe Google+ nog verder evolueert en in welke mate LinkedIn nog extra functionaliteit toevoegt aan de Company Pages (en hoe populair die dan worden).
    We verwachten in ieder geval inhoudelijk nog wel wat van LinkedIn, want dat zou een extra bron van inkomsten kunnen zijn.
    Wordt vervolgd ... 🙂
    Jan

  2. Beste Jan & Bert,
    Kort en helder artikel, goed gedaan :).
    Ik vraag mij net als Karel echter wel af hoe de strijd tussen Google+ en Linkedin zich gaat ontwikkelen. Voorlopig heeft Linkedin volgens mij een 'zakelijke' voorsprong.

  3. Beste Jan & Bert,
    Wij hebben al geruime tijd onze company page op LI geoptimaliseerd. http://www.linkedin.com/company/online-department/products
    De afgelopen maanden zien wij in toenemende mate verkeer van deze pagina op onze site landen. Ik vermoed dat dit o.a. komt door de recommandations die onze opdrachtgevers over ons hebben geschreven.
    Daarnaast geeft een goede company page een goed verzorgt beeld van je organisatie en dat kan nooit verkeerd zijn.
    Wij adviseren onze klanten dan ook dit kanaal goed te optimaliseren.
    Gr Hans Bartman

  4. Hoi Karel,
    Bedankt voor de info, ben het hele weekend al druk bezig met het kijken naar wat ik zal moeten gaan gebruiken om mijn business meer te promoten.
    Google + of Linkedinn. Na het lezen van jou artikel (en meerdere artikels op dit blog heb ik een duidelijke keuze kunnen maken.
    Bedankt alvast,
    Gr Sven

  5. Kijk dat is nu eens nuttig info. Niet voor mijn eigen site, maar voor onze bedrijfspagina op linkedin. Wel een vraag die wij ons moeten stellen is hoe je verzekeringen/diensten op zo'n manier kunt verbeelden dat dit ook gaat aanspreken. Mooie uitdaging.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top