Voorkom deze 6 geniepige conversiekillers op je website

22 maart, 2012

In de onderstaande video van MarketingExperiments.com worden een zestal geniepige conversiekiller besproken. De video is meer dan de moeite waard om te bekijken. Onder de video vind je een korte samenvatting van de 6 conversiekillers.

Samenvatting: De 6 conversiekillers

#1 Onlogisch oogpad

Een beetje kromme vertaling, ik weet het. Wat hier mee wordt bedoeld is dat de content op een pagina's soms niet op logische plaatsen staat. Het oog wil het liefst in een lineaire beweging over de webpagina. Dat zorgt voor de minste frictie.

#2 Doel is niet helder / teveel doelen

Als het goed is heeft elke pagina op je website één helder doel. Wanneer het voor de bezoeker niet duidelijk is welk doel dit is of als er meerdere doelen zijn ontstaat er frictie. Men weet niet wat te doen of wat te kiezen.

#3 Dissonantie in tone-of-voice

Deze is wat lastiger samen te vatten. Verschillen zijn vaak ook miniem en nauwelijks waarneembaar. Punt is dat je eenzelfde boodschap wil uitstralen met je pagina die aansluit bij de bezoeker en de intentie van de bezoeker.

#4 Storende multimedia

Deze is dan weer vrij eenvoudig samen te vatten. Flashbanners, video's, achtergrondmuziek: wanneer het niets toevoegt aan de pagina leidt het dus alleen maar af.

#5 Niet overeenstemmende kleuren

Spreekt ook voor zich. Verkeerd gebruik van kleuren op een webpagina zorgt voor frictie.

#6 Slecht georganiseerde content

Deze laatste conversiekiller lijkt wat mij betreft best veel op de eerste. Door het slecht organiseren van de content ontstaat frictie. En laat frictie nou net datgene zijn wat we willen voorkomen om zoveel mogelijk conversies te behalen ;-).

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top