Help! Yargon website vernieuwd

Stel je voor, je bent internet marketeer en zit al een flinke tijd in het "vak". Je hebt een weblog die er mag wezen (al zeg ik het zelf) en daarnaast heb je nog een bedrijf. En dan kom je er plotseling achter dat de website van dat bedrijf erg "out of date" is.

Yep, ik heb het over mezelf ;-). En die bedrijfswebsite waar ik het over heb is Yargon. Het werd dus hoog tijd om daar eens iets aan te doen. En dat is nu gebeurd!

Ik wil jullie, mijn trouwe lezers, daarom vragen wat jullie van het nieuwe design/ontwerp vinden. Zijn er nog zaken die misschien niet goed werken? Check even het nieuwe design op Yargon en laat me hieronder in de reacties even weten wat jullie ervan vinden, alvast bedankt!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Altijd leuk een frisse start met een nieuwe layout. Ik vind de opmerking van Rob terecht. Het springt er niet uit. Als ik de site vergelijk met de layout van karelgeenen.nl dan is laatstgenoemde een stuk frisser mijns inziens. Voor mij spreekt dat meer aan.
    Tweede punt: het lijkt alsof je duidelijk de pixels kunt onderscheiden in het logo. Of ligt dit aan mijn browser?

    Klinkt negatief, maar dat is niet zo. Over het algemeen geeft de site een goede indruk. Op een schaal van 1 tot 10 zou ik het cijfer 7,5 geven.

  2. Karel,

    Ook wil ik mij aansluiten bij Norman zijn mening. Het springt er niet echt uit en vind het net iets te simpel / goedkoop. Het voelt een beetje koud en mat aan.

    Een cijfer zou ik een 6 geven.

  3. Even snel gekeken en het volgende viel me op...

    - Logo is gewoon een plaatje. Zonder H1 erachter oid. Niet erg semantisch, of zoekmachinevriendelijk... Paginatitel zou vervolgens worden en kopjes weer ...

    - Contact zou ik helemaal naar rechts verschuiven. Een usability dingetje. Daar verwachten mensen hem...

    - Op klantpagina is de uitlijning ietwat vreemd

  4. Ik hou ook meer van het fris en minimalistische design van karelgeenen.nl

    Bij mijn eerste indruk krijg ik een template gevoel. Hebben jullie een echte designer het design laten doen?

    De homepage van yargon.nl is uit balans?
    Ik zou de homepage wat meer ruimte geven en de rechter kolom verwijderen. Diensten en neem contact kun je verhuizen naar het kader "Yargon Zoekmachine Marketing" daar is nog ruimte.

    Voor meer over structuur en balans in webdesign Google naar "grid-based designs"

  5. Ben niet echt onder de indruk van dit design, beetje saai en niet heel erg uitnodigend allemaal. het meisje lacht wel vriendelijk 🙂

    De tabladen (diensten/blog) lijnt op de indexpagina niet mooi uit. De onderkant zou m.i. gelijk moeten zijn met dat blauwe tekst vlak. Ik denk dat Robbert een goede tip geeft wat betreft grid based designs.

    Ik mis een aantal aansprekende call's 2 action. Een uitzondering is "Neem contact op". Daar had ik echter gekozen voor een ander (duidelijker) icoon.

    Ik vind het ook erg jammer dat ik jullie adresgegevens niet direct uit de header kan kopiëren. Dat zou handig zijn.

    De portfolio pagina zou ook iets mooier opgemaakt kunnen worden. Ik zou elke klant een mooi plekje geven in plaats van een aantal afbeeldingen die in verschillende afmetingen onder elkaar zijn gezet.

    Het is maar een mening uiteraard en constructief bedoelt.

  6. En dan wordt je compleet afgemaakt door je lezers :-).

    Het lijkt erop alsof we terug naar de "tekentafel" moeten. Misschien moet ik er maar een wedstrijd van maken?

    Zal er eens over nadenken, als iemand hier nog een leuk idee over heeft, altijd welkom!

  7. Afgemaakt, afgemaakt.. Je publiek is nou eenmaal vrij kritisch. Mede te verklaren doordat de meesten hier natuurlijk enige kennis hebben van webdesign e.d.

    Ik weet niet of ik tijd heb om mee te doen maar ben zeker benieuwd Karel 🙂

  8. Je kunt het niet echt een design noemen. Het zijn meer losse elementen, die in een vlak zijn gegoten. Vergelijk het bijvoorbeeld eens met http://www.onetomarket.nl. Die komt echt over als een marketeer. Het straalt, als marketingsite inderdaad niet heel veel uit.

  9. @Karel Geenen Compleet afgemaakt vind ik niet terecht.

    De website is nu eenmaal niet zo sexy. En sexy websites worden vaak liever gezien.

    Ik ben het niet eens met alle kritieken. Jullie website hoeft niet sexy te zijn. Wellicht hebben jullie een heel ander doel... Blijkbaar ligt bij jullie niet de focus op webdesign en daar gaan de meeste kritieken wel over.

    Misschien een tip voor de volgende keer: Geef ons aan waar we op moeten letten. Bijvoorbeeld; alleen de usability. Of juist de teksten....

  10. @website promotie.
    Als ik mag kiezen, neem ik toch de 'eenvoudige' manier van presenteren van de content die Karel hanteert.

    Ik zou daarom van beide de statistieken en conversie wel eens willen zien.

    Ton van Houten

  11. @Ton

    Nee, ik heb geen voorbeelden maar dat komt omdat je niet heel erg vaak een adres tegenkomt in de header. Meestal kiest men de footer om het adres in te zetten. Maar dat is weer een hele andere discussie.

    Mijn punt is dat het handig zou zijn als de tekst te kopiëren (lees:indexeren) zou zijn. Dit kan ook nog eens bij dragen aan je (geografische) lokale zoekmachine marketing.

    Wat wil een mens nog meer!

  12. Ook al eens lang geleden gemeld: als je je profileert als AdWords expert, komt het erg knullig over als je deze productnaam consequent verkeerd spelt. Namelijk als Adwords (kleine w) i.p.v. AdWords.

    Gemiste kans!

  13. Die template is inderdaad als basis gebruikt voor het nieuwe design. Een designer heeft deze aangepast.

    Maar de boodschap is al duidelijk, er moet een nieuw design komen. We zijn nu aan het kijken hoe we dit gaan aanpakken, waarschijnlijk een wedstrijd of crowdsourcen...

  14. Laat ik maar ook iets positiefs zeggen. Waar gaat het om bij die website? Heb moet professioneel en zakelijk uitzien en moet zoekmachinevriendelijk zijn. Daarnaast presenteert Karel zijn bedrijf als AdWordsspecialist. Wie zijn de klanten en wat willen ze weten? De klanten zijn bedrijven die hun omzet willen vergroten.

    Die website is vergeleken met de eerdere versie PERFECT voor het realiseren van bovenstaande doelen! Die klanten willen een zakelijke uitstraling. Toen ik dat zag, dacht ik: "O kan dat ook met Wordspress?". Ziet er helemaal niet uit als een WordPress site. En tenslotte vind ik het ook kosteneffectief om een template te kopen van Irealestate en je eigen versie van te maken. Karel let kennelijk in deze tijden ook op de kleintjes.

    Dus Karel, ik zou zeggen, bespaar je geld, ga niet voor een nieuw design. Vraag je echte klanten wat ze ervan vinden. Concentreer je op je corebusiness, dat is geen webdesign maar bezoekers converteren. Ik ga ook die irealestate theme kopen en gebruiken. We zitten niet in dezelfde business dus geen concurrentie.

  15. Beste Karel,
    Ik ben geen websitespecialist maar beschouw mijzelf eerder als klant die op zoek is naar seo informatie. Dus ik zou zomaar de klant van Yargon kunnen zijn. Vanuit dit perspectief spreekt de nieuwe site mij niet aan. Rommelig en al het andere is al geschreven. Maar wat belangrijker is: heeft de nieuwe site al klanten opgeleverd? Doet ie wat ie moet doen. Dat lijkt mij voor jou het belangrijkste criterium.

  16. Efficiënte zakelijke site, maar toch nog 3 kleine seo tips:
    1) baseline van je logo in text zetten

    2) hier en daar een filmpje plaatsen (mooie vrouw vervangen door mooie vrouw die tegen je spreekt), nieuwe google robot houdt immers van movies in je site

    3) je klanten verder in detail uitwerken, als ze naar hen zoeken in google, komen ze eerst bij jou terecht. 😉

  17. @Marc

    Goede tips. 2 en 3 snap ik. 1 niet.

    Wat bedoel je met baseline van je logo in text zetten ? Googlen en Wiki gaven me niet het antwoord. Ben toch wel benieuwd.

    Ton van Houten

  18. de base line van het logo (tekst onder het Yargon logo) is Zoekmachine marketing en staat op elke pagina, maar staat wel in jpg, wordt dus niet herkend door google. Beter er een h tag van maken.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top