Maak van je Bing tekstadvertenties echte eyecatchers!

18 februari, 2016

bing ads
Het marktaandeel van Bing is gestaag aan het groeien. De afgelopen maanden bedroeg het marktaandeel van Bing in Nederland 2,92%, waar het in de zes maanden daarvoor 2,57% was (bron: Statcounter). Dit is nog altijd een schijntje ten opzichte van het grote Google, maar wat ons betreft zeker de moeite waard om je eens in te verdiepen, zoals in een eerder blog is toegelicht.
Wij leggen je in dit artikel graag meer uit over hoe je je tekstadvertenties aantrekkelijker maakt en beter laat opvallen!
statcounter stats

statcounter 2

Nieuwe extensie: Image Extension

Bing zit dus niet stil en heeft onlangs een nieuwe mogelijkheid gepubliceerd, die nog niet beschikbaar is in AdWords: image extensions. Hiermee kun je je tekstadvertenties verrijken met afbeeldingen en je product, dienst of merk visualiseren. In een advertentie ziet dat er als volgt uit:
voorbeeld bing image extension 1
Je kunt maximaal zes afbeeldingen op campagneniveau of per advertentiegroep toevoegen. Image extensions zijn beschikbaar voor vertoningen op desktop en laptop. Ook kun je iedere afbeelding een unieke bestemmingsURL meegeven. Een mooie optie om er extra uit te springen, dus.

Hoe voeg je image extensions toe?

Klik op de campagne of advertentiegroep waaraan je afbeeldingen wilt toevoegen. Kies het tabblad Ad Extensions en vervolgens Create ad extension.
maak bing image extension
Hierna kun je een titel (verplicht) en omschrijving (optioneel) aan je afbeelding geven. Zorg ervoor dat je deze tekst niet alleen voor jezelf, maar ook voor de klant schrijft. In de toekomst kan deze worden vertoond bij je image extension. Bing is deze extensie namelijk nog aan het doorontwikkelen. Daarnaast heb je hier de mogelijkheid een bestemmingsURL toe te voegen.
 
BingAds image extension 2
 
Vervolgens upload je de afbeelding(en), waarbij je kunt kiezen uit verschillende ratio's. De afbeelding moet minimaal 760 x 400 pixels zijn en mag maximaal 1900 x 1000 pixels groot zijn. Nadat je de afbeelding hebt toegevoegd kun je een preview bekijken en vervolgens sla je de image extension op. Hij zal dan de status “Pending editorial review" krijgen en wordt meestal binnen een werkdag beoordeeld.

Wat komt er nog aan?

Zoals gezegd is deze extensie nog verder in ontwikkeling en wordt gewerkt aan het vertonen van meerdere afbeeldingen in een advertentie. Bing heeft hiervan de volgende voorbeelden al prijsgegeven. Interessant om in de gaten te houden dus!
voorbeeld bing image extension 2

Breid je advertenties uit!

Met image extensions kun je jouw advertentie dus meer laten opvallen, maar vergeet ook niet gebruik te maken van de overige beschikbare advertentie extensies om jouw advertentie zo volledig mogelijk te maken. Bekijk deze ‘cheat sheet' (Engelstalig) van Bing om je geheugen op te frissen.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Goed artikel met een duidelijke uitleg. Maar Bing.nl accepteert helaas niet alle branches. Alle advertenties op het gebied van erotiek zijn uitgesloten.
    Adverteren voor een erotische webwinkel is dus niet mogelijk.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *