Veranderingen voor de sitelinks in de SERPs

17 augustus, 2011

Dat Google de laatste tijd (maanden) vaak aan het experimenteren is met de weergave van de zoekresultaten is iedereen wel opgevallen. Het wisselen van de plaatst van de URL, het toevoegen van resultaten gebaseerd op sociale signalen, enz. Veel van deze aanpassingen zijn gedaan om het bezoekersgedrag te analyseren en vervolgens verbeteringen aan te brengen.

Het aanpassen van deze resultaten heeft altijd voor- en nadelen. De resultatenpagina is altijd goed gevuld en het innemen van een goede positie hierin is van cruciaal belang voor je website. Tenminste als je natuurlijk afhankelijk bent van het verkeer uit een zoekmachine.
De laatste nieuwe verandering die in de resultaten van Google te zien is gaat over de sitelinks.
Voorheen zagen deze sitelinks er zo uit:

De sitelinks die je nu ziet in de zoekresultaten zien er zo uit:

Zoals direct duidelijk is neemt deze nieuwe vorm van sitelinks een stuk meer plaats in op de resultatenpagina. Het aantal is uitgebreid en iedere link is ook aangevuld met een kleine omschrijving.
De websites waaraan Google deze sitelinks toekent zullen zeker hun voordeel doen met deze verandering. Om te weten wanneer je website met sitelinks verschijnt in de zoekresultaten raad ik je aan om dit artikel van André Scholten eens te lezen.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

    1. Ah oké, dat zou inderdaad goed kunnen. Zeker als ik de vergelijking op je website zie. Nu weet ik wel niet als elke website welke voorheen terugkwam in de resultaten met sitelinks ook standaard de eerste 5 posities in de resultaten innam. Het geeft in ieder geval de indruk dat het meer plaats inneemt en dat is natuurlijk altijd positiever voor de betreffende site...

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *