Snel semantische woorden vinden met wordview.eu

17 september, 2009

Intussen zal het belang van semantiek wel duidelijk zijn voor iedereen die een beetje met zoekmachine marketing bezig is.

Bij het schrijven van webteksten worden praktijken als spamming en stuffing (in de meeste gevallen) al een hele tijd afgestraft. Dit kan soms leiden tot een volledige verwijdering uit de index maar vaak resulteert het enkel in een zogenaamde 'penalty'.

Je kunt dit oplossen door je webcopy semantisch te schrijven en dus verwanten van je focuswoord te gebruiken. Ook relevante bijvoeglijke naamwoorden en werkwoorden versterken je hoofdwoord.

Wordview.eu

Het vinden van semantische woorden kan op heel wat verschillende manieren. Dit wordt dan ook op vele blogs uitvoerig beschreven. De reden van dit artikel is dan ook niet om nog eens op het hart te drukken hoe belangrijk semantisch schrijven is. (maar bij deze is het dan toch nog eens gebeurd)

Er is sinds kort een nieuwe site voor mensen die met SEO copywriting bezig zijn: www.wordview.eu.

Op Wordview.eu worden trefwoorden uitgediept op vlak van semantiek. Per trefwoord vind je:

  • verwante woorden
  • de top-listings in de natuurlijke zoekresultaten
  • schrijffouten
  • een uittreksel uit de bron

De bedoeling is om van op één punt heel wat inspiratie op te doen bij het in kaart brengen van je 'keyword-strategie'.

In de toekomst zal het een interactieve site worden waaraan iedereen kan bijdragen maar in eerste fase is het een 'gesloten' systeem.

Je kan wel woorden aanvragen via mail door op de betreffende knop te klikken.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. De gebruikte bronnen en data bepalen de waarde van tools als wordview..
    Semantische woorden vinden kan zeker voordelen opleveren voor long tail of gerelateerde seacrh queries. Dat zij enige invloed hebben op de zoekresultaten van een pagina voor het hoofdwoord betwijfel ik ten sterkste..

  2. Ik ben altijd blij met deze hints.
    Het zoeken van allerlei synoniemen is tijdrovend.
    Om een artikel geen 100 keer met hetzelfde woord aan te prijzen zijn deze websites een verademing.

  3. Gezien het taalgebruik op de website, denk ik wel aan een bestaand, vertaald project.

    " Momenteel worden de voorbereidingen getroffen zodat elke bezoeker realtime kan opzoekingen doen. "

  4. Hi Jaap. Het is geen vertaling van een bestaand project. Zou trouwens niet weten welk 😉

    Heb wel de zin aangepast. In essentie komt het erop neer dat we alles in de toekomst vlotter zullen maken naar zoeken en ophalen van woorden...

    Als je suggesties hebt shoot !

  5. Ik heb wat moeite met de website, qua indeling, taalgebruik etc. Misschien ligt het aan mij, maar wat is het doel van de website en hoe dien ik de website te gebruiken?

    Een voorbeeld: ik kom op de homepagina, waar kan ik mijn zoekopdracht geven? En waarom verschijnen er zoekresultaten als ik op een woord klik? Ik verwacht synoniemen, maar krijg (google?) zoekresultaten?

    Is het qua indeling niet verstandiger om te beginnen met een uittreksel van de betekenis van het woord, gevolgd door synoniemen, verwante woorden, woordcombinaties etc?

    Waar komt de informatie vandaan? Het groene boekje? De Dikke van Dale? Google??

    Een nobel initiatief zeker, maar je ziet, de website roept bij mij nog te veel vragen op. Succes met het doorontwikkelen!

  6. De website ziet er inderdaad een beetje vreemd uit qua opbouw, de teksten zijn ook nogal vaag.

    Volgens mij kun je beter gewoon zelf de keywords zoeken, bijvoorbeeld met de KeywordSuggestTool. Synoniemen kun je natuurlijk zelf bedenken, alhoewel Wordview daarvoor natuurlijk wel handig kan zijn.

  7. Het schrijven van website teksten is denkwerk. Heb je een pakkende tekst verzonnen dan denkt een concurrent MOOI en neemt het over. Makkelijk en niemand die er iets tegen kan doen! Ja via copyscape, en dan weet je wie je teksten overneemt. Er zijn bedrijven die teksten letterlijk overnemen van onze site. Schoon tapijt en vloerkleed reinigen is vaak overgenomen van onze site, kopieren en plakken, wat te doen?

    1. Je kan klacht neerleggen bij Google via de procedure die daarvoor voorzien is als onderdeel van Google Webmastertools, best wat papierwerk maar ...

      Aantonen dat je als eerste bepaalde content publiceerde kan je soms dankzij http://www.waybackmachine.org)

      (Onderstaande is copyright van Google)

      Digital Millennium Copyright Act

      It is our policy to respond to clear notices of alleged copyright infringement. This page describes the information that should be present in these notices. It is designed to make submitting notices of alleged infringement to Google as straightforward as possible while reducing the number of notices that we receive that are fraudulent or difficult to understand or verify. The form of notice specified below is consistent with the form suggested by the United States Digital Millennium Copyright Act (the text of which can be found at the U.S. Copyright Office Web Site, http://www.copyright.gov) but we will respond to notices of this form from other jurisdictions as well.

      Google, Inc.
      Attn: Google Legal Support, DMCA Counter Notification
      1600 Amphitheatre Parkway
      Mountain View, CA 94043

      OR fax to:

      (650) 963-3255, Attn: Google Legal Support, DMCA Counter Notification

      For any additional questions regarding the DMCA process for Google products please contact us at removals at google dot com or (650) 214 - 4053

      Succes,

      Patrick

  8. @ Saskia, wat wij altijd doen is meteen een mail sturen met daarin een verwijzing naar de copyright en een dreigement van gerechtelijke stappen. Werkt tot nu toe altijd..

    Verder denk ik ook dat je hiervoor beter af bent bij Google AdWords hulp.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *