Hoger scoren in de lokale zoekresultaten? Drie handige tips!

16 november, 2017

hoger scoren lokale zoekresultaten canva
In dit blogartikel geef ik je graag enkele tips als je hoger wil scoren in de lokale zoekresultaten. Mijn tips hebben alles te maken met Google Mijn Bedrijf, en hoe belangrijk het is dat je een account aanmaakt en volledig invult. Als je hier meer aandacht aan besteedt, is de kans namelijk groter dat jij beter zichtbaar bent in de lokale zoekresultaten!

Stuur op reviews

Ten eerste is het zeer belangrijk om op reviews te gaan sturen. Uit recent onderzoek is gebleken, en Google geeft dit ook zelf aan, dat de reviews die op jouw website worden ingediend (en daardoor op GMB komen), van doorslaggevend belang zijn voor de positie die jij krijgt in de lokale zoekresultaten. Stel, iemand zoekt op ‘supermarkt Deventer’, dan worden diverse supermarkten getoond. Over het algemeen is het zo dat de supermarkten met de meeste en beste reviews, hoger zullen staan dan supermarkten die weinig of slechte reviews hebben. Mijn tip is dus, zorg ervoor dat je altijd reviews vraagt aan je klanten, en zorg dat die op Google Mijn Bedrijf verschijnen.
kg online marketing op kaart

Vul je pagina volledig in

Wees er ook zeker van dat je pagina helemaal is ingevuld. Google ziet dan dat jij de moeite hebt gedaan om de pagina voor je bezoekers goed in te richten, met foto’s, adresgegevens, telefoonnummers openingstijden etc. Hoe completer jouw profiel, hoe groter de kans dat Google jou beloont met een hogere positie in de lokale zoekresultaten. Is ook logisch natuurlijk: bedrijven die hun bezoekers beter van dienst zijn, zullen hoger scoren dan de bedrijven die hier niets aan doen.
google mijn bedrijf pagina volledig ingevuld

Posts voor Google Mijn Bedrijf

Onlangs heeft Google posts gelanceerd voor Google Mijn Bedrijf. Deze dienst stelt jou in staat om een kort berichtje te plaatsen, dat vervolgens een week lang te zien is. De eerste bevindingen zijn dat wanneer je hier regelmatig iets plaatst, dat je pagina hoger gaat scoren in de lokale zoekresultaten.
Vraag dus je klanten en bezoekers om reviews, zorg dat je account en pagina in orde zijn en plaats regelmatig een post! Meer lezen over het optimaal inzetten van Google Mijn Bedrijf? Lees dan zeker ook het recente blogartikel van mijn collega Ellen.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Hoi Karel,
    Die reviews, waar kunnen die dan het beste geschreven worden? Ik bedoel dan rechtstreeks in Google of op Facebook bijvoorbeeld.
    De reviews van Facebook worden ook in Google getoond namelijk, zo dacht ik 2 vliegen in klap te pakken. Maar weet niet of er dan sprake is van waarde verlies?
    Dank je.
    Groeten Sytze.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *