HansTeeuwen.tv

Gisteren was Hans Teeuwen te gast bij Pauw en Witteman (of Peacock and Whitemen zoals Hans ze noemde). Hij zat daar om vooral zijn nieuwe website, HansTeeuwen.tv te promoten. Maar de website gaat pas over een aantal dagen “live". En daar mist HansTeeuwen.tv volgens mij een grote kans"¦

Zelf ben ik een fan van Hans Teeuwen en luisterde dus ook aandachtig (voor zover dat kan als hij praat) naar wat hij te vertellen had gisteravond. Hans gaat een website opzetten waar hij zelfgemaakte video's zal plaatsen. Ik kijk er nu al naar uit"¦

Wat is HansTeeuwen.tv dan vergeten?
Ik weet vrij zeker dat er gisteren heel wat mensen op die website zijn gaan kijken. Bij Pauw en Witteman werden namelijk ook al wat voorbeeld video's vertoond en die nodigde uit om zeker de website te bekijken.

Wanneer je een website kunt promoten op nationale televisie is het natuurlijk wel handig dat er al iets op je website staat. Op HansTeeuwen.tv staat op dit moment de onderstaande afbeelding:

HansTeeuwen.tv

Ziet er leuk uit maar"¦

Wat had HansTeeuwen.tv beter kunnen doen?
Wat ik mis is een email formulier. Een simpel formulier waar ik mijn naam en mailadres in kan vullen en zo op de hoogte kan worden gehouden van de lancering. Simpel maar erg doeltreffend!

Het heeft namelijk meerdere voordelen. Ten eerste kun je de aandacht van de bezoekers “vasthouden". De kans is namelijk groot dat mensen vandaag alweer vergeten zijn wat ze gisteren gezien of gehoord hebben. Wanneer deze mensen een mailtje krijgen dat de website online is zullen ze vast en zeker een kijkje nemen. En dat is geloof ik toch het doel van de website.

Verder kan er op deze manier ook meteen een mailingbestand worden opgebouwd. Iets wat me voor HansTeeuwen.tv verstandig lijkt. Zo kan ik me voorstellen dat er een mailtje wordt rondgestuurd wanneer er een nieuwe video online komt.

Conclusie
Wanneer je dus reclame gaat maken voor een website die nog niet online is dan is het verstandig alvast de mailadressen te verzamelen van de “vroege bezoekers". Kort maar krachtig, nietwaar?

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Gek hoe mensen zo verschillend naar hetzelfde programma kunnen kijken. Volgens mij zat hij daar namelijk helemaal niet vooral om zijn nieuwe website te promoten maar om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen.

  2. Volgens mij is het geen toeval dat Hans Teeuwen.tv wordt genoemd. Lijkt me niet heel relevant voor een discussie over vrije meningsuiting, dus...

    Heb het programma niet gezien, maar die mensen gaan niet voor niks een uurtje zitten praten. Ook Hans moet centjes verdienen en fans blijven binden.

    Verder 100% eens met Karel's artikel.

  3. Hoi Catharina,

    Nee, geen cabarat. Maar conversie.

    Heb met plezier je blogposts gelezen. Ondanks het feit dat ik het met bijna niks eens ben (ben pro-microsoft, Vista én overtuigd kapitalist) leest het wel lekker.

    En wat betreft vrije meningsuiting, daar ben ik het wel 100% met je eens. Ik hoef alleen geen tv programma te hebben gezien om te weten dat het niet om liefdadigheid draait maar om euro's. Ook bij Hans.

  4. Ik blijf het een bijzonder spanningsveld vinden: de aanlevertijd en starre publicatiedatum voor vooral geschreven media maar ook de grotere nieuwsbrieven en het missen van een launchdatum door technische problemen. Ik heb in het verleden hier al twee keer flinke aandacht mee misgelopen. 50000 man op je site en ze kunnen niks. Althans, nog niet dat wat er in de verschenen media stond. En 4 dagen later zijn ze je vergeten. Zo'n email veldtje is een eenvoudige oplossing. Tenminste... als je de, op dat moment toch al gestresste, IT'ers kunt overtuifgen dat ze ff zo'n veldje voor je moeten bouwen.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top