Een week in social media bij Karelgeenen.nl

16 augustus, 2012

In de blogpost van dinsdag heb ik al uitgebreid gesproken over de tijd die je aan social media besteedt. En dat dit per organisatie sterk kan verschillen.

Ik had beloofd een overzicht te plaatsen van de tijd die wij besteden aan social media, inclusief de blogposts op karelgeenen.nl, hier is ie dan:

De tijd die wij eraan besteden is natuurlijk veel meer dan wanneer je geen dagelijkse blogposts hebt, of zelfs helemaal geen.., maar het kan je wel helpen bij het maken van je eigen planning.

Wat denk jij er van?

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

    1. Hoi Frank,
      Wij merken dat er veel bezoekers via social media bij ons op de blog komen en dit blijft groeien naarmate wij consequenter en actiever aanwezig zijn op de verschillende kanalen.
      Een schema zoals hierboven kan je dus helpen bij het vergroten van je bereik en de interactie met / betrokkenheid bij je community.

  1. Met name bloggen geeft inderdaad een prima organisch resultaat. Momenteel aan het onderzoeken hoe de clickthrough zich bijvoorbeeld ten opzichte van adwords verhouden.

  2. Dank voor 't overzicht, 't is inderdaad een mooie leidraad.
    Ik blog zelf bij lange na niet 1x per dag en ben ook niet van plan 't zo ver te laten komen. 😉
    Alleen ben ik me daardoor niet zo erg bewust van alle tijd die er in de dingen eromheen gaan zitten, maar gooien die dingen wel (te) regelmatig m'n planning overhoop.
    Ook ga ik op een andere manier met SM (blijft een aparte afkorting) om: ik zend niet alleen, maar reageer ook graag. Da's geen betere manier, alleen een andere. Met een ander doel. 'Mijn' manier vraagt wel meer tijd en heeft 't risico in zich dat het zonder 't je te beseffen teveel tijd kost!
    Ik ga dus zeker een dergelijk schemaatje voor mezelf maken, zodat m'n planningen beter/langer houdbaar zijn.
    Groeten, Renée

    1. Hoi Renée,
      Ik ben benieuwd of je schema gaat helpen! Hoop het voor je 😉
      Al blijft het soms passen en meten met de tijd die je hebt.
      Ach ja, hoort er bij!
      groet, Lianne

  3. Bedankt voor de inspiratie voor een schema, werken jullie met hootsuite om te agenderen? Zoja, tevreden? Zonee, welke andere tool of posten jullie alles gewoon realtime? Zit een weg te zoeken om zo efficiënt mogelijk te werken in een team...

    1. Hi Saskia dank voor je reactie. Wij gebruiken voor Twitter inderdaad Hootsuite, maar lang niet alles in geagendeerd. Het is erg belangrijk om ook realtime te posten én conversaties aan te gaan. Daarvoor moet je wel realtime je account in de gaten houden én daarvoor is Hootsuite ideaal. Succes!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *