De kracht van woorden

Een klant vertelde me dit:

“Ik luister naar het probleem. Je kunt wel de kennis in huis hebben en direct jouw verhaal beginnen, maar de mensen waar je mee in contact komt, vinden hun probleem heel ingewikkeld."

Dat deed me denken aan deze note to inspire van Simon Sinek:

“Het maakt niet uit hoeveel kennis je hebt, het doet ertoe hoe helder anderen begrijpen wat je weet."

Anderen laten begrijpen wat jij weet

Als je direct een conclusie presenteert, is dat een feit. Daar kunnen mensen het mee eens zijn of ze negeren het. (In de video en hoe je dat zelf doet op straat herken je dat geheid).
Als je mensen meeneemt in jouw verhaal, geef je ze het gevoel dat ze meebeslissen.
Dan wordt jouw conclusie, hun conclusie.
In dit filmpje (minder dan 2 minuten),  dat al bijna 23 miljoen keer is bekeken, zie je hoe dat werkt "¦ En hoe dat aanzet tot actie.

Het verschil in woorden zit in hem in vragen of (een gevoel) geven.
Kijk hoe Airbnb dat doet "¦ Met twee woorden:
Voorbeeld Airbnb - Welkom thuis
Met welke woorden geef jij jouw bezoekers het gevoel dat je ze begrijpt?
 

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top