Maak gebruik van kassakoopjes in jouw webwinkel!

Karel
15/7/2013
Internet marketing
X
min leestijd
Karel
15/7/2013
Internet marketing
X
min leestijd

Een klant die je webwinkel verlaat met een volle winkelwagen is altijd mooi. Maar als ondernemer wil je eigenlijk meer verkopen met minder moeite. Door cross- en upselling in jouw webwinkel toe te passen, genereer je extra verkoopkansen. Als je daarin slaagt, vergroot je het bedrag per order, omdat de klant per bestelling meer producten in zijn winkelwagentje toevoegt. Een kassakoopje is daar een ideaal instrument voor. In deze blogpost van Checklist webwinkel laten we zien hoe je dit zelf kunt toepassen.

Bied net zoals fysieke winkels kassakoopjes aan!

Naast de rij bij de kassa in de supermarkt liggen bijna altijd chocolade repen en andere lekkernijen. Die producten liggen daar niet voor niets, het is ook een vorm van cross selling. Deze snoepjes zijn allereerst simpel mee te grijpen en daarnaast maakt de supermarkt er ook nog meer winst op dan wanneer een klant exact dezelfde chocolade repen in een voordeelverpakking uit het gewone schap heeft gepakt. Het zijn aankopen die de klant vlak voor het afrekenen doet. Een dergelijke aanbieding kun je ook in je webwinkel doen.

kassa koopje karelgeenen

Afrekenen

Op het moment dat de klant al in de laatste fase van de bestelling is, kun je nog steeds producten als cross selling aanbieden. Deze aanbiedingen zijn makkelijk te bestellen, maar moeten wel aan een aantal eisen voldoen.

  • De klant moet het product direct in één klik in het winkelwagentje toe kunnen voegen.
  • Verwijs niet door naar de productpagina van het product, maar houd hem op de afrekenpagina.
  • Bied alleen de producten aan die een simpel karakter hebben, de klant moet niet de behoefte krijgen om productinformatie te lezen.
  • De prijs staat een impulsaankoop toe.

Prijs

Een zogenoemd kassakoopje heeft één heel duidelijk kenmerk: het is niet duur. De prijs van de kassakoopjes mag over het algemeen niet te hoog zijn. Voor de meeste webwinkels is dat een product van ongeveer € 10. Als je duurdere en exclusievere producten verkoopt, mag ook het kassakoopje duurder zijn. Maar net als bij de lopende band in de supermarkt, moet de klant snel het product kunnen toevoegen aan zijn totale bestelling.Kijk ook eens naar de speciale actie voor lezers van Karelgeenen.nl: Een proefabonnement van 3 maanden Checklist Webwinkel met 50% korting! Gebruik kortingscode: KG7

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier