Afmeldingen van nieuwsbrief beperken

Gisteren kreeg ik een interessante tip van Jan. Hij wees me op een Duits artikel over afmeldingen op een nieuwsbrief en hoe je dit kunt beperken.

Iedereen die zich inschrijft op je nieuwsbrief moet ook de mogelijkheid hebben om zich weer af te melden. Het moment dat iemand wil uitschrijven kun je gebruiken om deze persoon over te halen niet uit te schrijven.

Een geweldige manier om dit te doen is de lezer de keuze te bieden met wat voor frequentie deze de nieuwsbrief wil ontvangen.

Dress-for-less.de heeft dit goed begrepen. Zo ziet de uitschrijfpagina van deze website eruit:

nieuwsbrief-afmelden.JPG
Klik op de thumbnail voor een grotere afbeelding

Een goede oplossing om ervoor te zorgen dat mensen toch lid blijven! Een andere tip is om bij de uitschrijfpagina een tekstvak op te nemen. Hier kunnen mensen dan aangeven waarom ze uitschrijven. Aan de hand van deze feedback weet je dus waarom mensen uitschrijven en belangrijker nog, wat je moet aanpassen!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Ik zou daar toch niet te ver in gaan, de irritatiegrens komt dichtbij..zo moest ik eens om uit te schrijven terug inloggen met een account ooit aangemaakt en natuurlijk allang vergeten, uiteindelijk heb ik het als spam gemarkeerd..

  2. Ik zal ook zeker niet kiezen voor deze manier. Ik denk dat het te misleidend is. Het zal eerder een irritatie opwekken dan dat je wat aan de persoon zal hebben.

  3. Ik vind dit echt een geweldige manier. Dit principe zie je ook regelmatig wanneer je (gratis) software deinstalleert. Je krijgt dan een popup met de vraag waarom je deinstalleert. Je kunt dan een keuze maken of je eigen antwoord formulieren. Helemaal zo gek nog niet.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top