Adverteren op Twitter

15 november, 2012

Twitter is een snel groeiend medium in Nederland. Met ruim 1,7 miljoen actieve gebruikers behoort Twitter tot een van 's lands grootste sociale media. Vorig jaar liet semiocast al zien dat Nederlandse twitteraars zich tot de meest actieve gebruikers van de wereld kunnen rekenen. Bedrijven gebruiken het medium om hun doelgroep te bereiken en met hen een dialoog aan te gaan. Ook de advertentiemarkt van Twitter is volop in beweging. Zo heeft Twitter onlangs ook haar deuren geopend voor adverteerders in Nederland.

Wat zijn de mogelijkheden op Twitter?

Er zijn momenteel drie mogelijkheden om te adverteren via Twitter:

Met promoted tweets is het mogelijk om aan de hand van toegekende keywords, gesponsorde Twitter berichten bovenaan in de zoekresultaten te tonen. Deze Tweets zien er nagenoeg hetzelfde uit als reguliere tweets (zie afbeelding), met als uitzondering een “Promoted by "¦." (gevolgd door de naam van de adverteerder) label onderin. Ook kun je met promoted tweets boven in de Timeline van je doelgroep een tweet plaatsen die niet weg zal zakken, na verloop van tijd. Promoted tweets worden hiermee vertoond op het juiste moment aan de juiste mensen. De kosten voor Promoted Tweets worden berekend op basis van ‘Cost-per-Engagement' (CPE), waarbij je betaalt per retweet, klik op de link, reply of favoriet maken van je tweet.

Ben je geïnteresseerd in het uitbreiden van de aantal volgers op je Twitter account? Dan is Promoted Accounts een krachtig middel om dit te realiseren. Met Promoted Acounts wordt je Twitter account uitgelicht getoond in de zoekresultaten van Twitter, discover sectie, op de profielpagina's en in de ‘who to follow' sectie, aan Twitteraars met vergelijkbare interesses. Een groot voordeel is dat je al gauw veel volgers krijgt vanuit je gewenste doelgroep. Bovendien kun je al je volgers gratis tweets sturen. De kosten voor Promoted accounts worden berekend op basis van CPF (cost-per-follower).

De derde optie is het adverteren onder Promoted Trends. Promoted Trends zijn trending topics waarin Twitter de meest recente trends vertoond. Adverteren tussen de trending topics is een gemakkelijke manier om het bewustzijn van je merknaam te vergroten. Het zorgt voor een hoog ‘actualiteitsgehalte' en maakt het mogelijk je account onder de aandacht te brengen van een groot publiek.

Waarom adverteren op Twitter?

Adverteren op Twitter is vaak uiterst effectief, je kunt in een korte tijd al een flinke buzz creëren en snel een specifiek doelgroep bereiken. Daar komt nog eens bij dat de advertentiemarkt van Twitter in Nederland nog in zijn kinderschoenen staat en de concurrentie nog vrij laag is. Bij Yargon zijn we met het adverteren op Twitter er vroeg bij. Ben je hierin geïnteresseerd en wil je meer informatie neem dan gerust contact op met een van onze campagnemanagers.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Hoi Egische Kazarian,
    Leuk dat je 1 van mijn tweets hebt gebruikt! Maar volgens mij stond er 'Promoted bij The New Media Factory onder... Maar goed, mocht je nog meer leuke voorbeelden willen inzien, hoe je Promoted Tweets Campagne voor je kan werken, dan hoor ik dat graag!
    Met een plezierige groet,
    Jeroen.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top