Online Marketing Updates – week 20 – 2020

14 mei, 2020

Wij snappen dat je als showroomeigenaar druk bent, een afspraak hier, een afspraak daar, administratie, personeelsoverleg… en je dag is alweer om. Wij houden jou als showroomeigenaar daarom graag op de hoogte van de laatste en belangrijkste features en trends op het gebied van marketing om jouw showroom online nòg beter zichtbaar te maken. Deze week hebben we daarom enkele toffe nieuwtjes voor je om je op weg te helpen naar meer klanten.

Google mei 2020 update

Misschien heb je zelf al een verschil gezien in het aantal organische sessies in Google, zo niet is het misschien tijd om dat eens te checken. Google heeft namelijk vorige week hun algoritme geüpdatet. Wat deze update precies inhoudt laat Google natuurlijk niet los.

Op het internet gaan er wel genoeg speculaties rond. De update target niet een specifieke branche, maar er worden wel specifieke bedrijven getroffen zoals websites gerelateerd aan gezondheid, reizen, vastgoed, dieren en de samenleving.

Je kunt na het uitrollen van een update altijd een fluctuatie zien in je ranking per dag. Dit komt omdat het vaak even duurt voordat een update volledig is uitgerold. Dus geen paniek, bekijk het over een week nog eens.

(Tip) Mocht je je organische verkeer na deze update sterk zijn gedaald bekijk dan eens ons artikel met de 5 belangrijkste SEO-tips.

https://www.searchenginejournal.com/google-may-2020-update-analysis/366740/

B2B doelgroepen

Google Ads heeft sinds kort een nieuwe bèta gelanceerd in Nederland. Je kunt nu toegang krijgen tot B2B-doelgroepen. Mocht je een showroom hebben die (deels) opereert in de B2B markt dan is deze feature zeker een toevoeging.

Zo kun je nu targeten op bedrijfsgrootte, maar ook op branches. Het is met deze nieuwe bèta dus een stuk makkelijker geworden om b2b leads binnen te halen. Omdat het om een bèta gaat is dit nog niet voor iedereen beschikbaar.

Uiteraard houden wij je op de hoogte van de ontwikkelingen hiervan!

Zoektrends Pinterest

Pinterest is hét platform om inspiratie op te doen voor producten in en om het huis. Zo is Pinterest bijvoorbeeld een veelgebruikt platform om ideeën op te doen voor een tuinindeling of voor interieur ideeën. Sinds de komst van het coronavirus in Nederland en het feit dat we veel tijd thuis doorbrengen zijn er veranderingen te zien in het zoekgedrag op Pinterest.

Zo zijn muurdecoratie (12 keer meer zoekers) en tuin/ balkon projecten (bijna 2 keer zoveel zoekers) nu nóg populairder. Verkoop jij producten die iets te maken hebben met het inrichten van tuinen of juist met muurdecoratie en zit je nog niet op Pinterest? Haal er je voordeel uit en maak vandaag nog een account aan!

https://newsroom.pinterest.com/en/post/pinterest-quarantine-microtrends-creativity-shines-bright-in-may

Samenwerking Pinterest en Shopify

We hebben nog meer nieuws over Pinterest. Naast dat Pinterest het perfecte platform voor consumenten is om inspiratie op te doen is, is er steeds vaker de intentie om ook gelijk een aankoop te doen. Met de samenwerking met Shopify kun je binnenkort ook op Pinterest gelijk een product kopen. Een hele mooie uitkomst voor als je naast je showroom ook een webshop hebt. Deze nieuwe feature is nu uitgerold in U.S. en in Canada, maar Pinterest laat weten deze feature ook snel in andere landen te willen aanbieden waaronder Nederland.

https://newsroom.pinterest.com/en/post/pinterest-launches-shopify-app-for-easy-merchant-access-to-catalogs

Ben jij een showroom- of winkeleigenaar?

Speciaal voor jou heb ik een e-book geschreven met online marketing tips om meer klanten naar jouw showroom of winkel te krijgen. Deze bied ik je gratis als download aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *