Verleiden op internet | Aartjan van Erkel - Boekrecensie

Verleiden op internet (vooral gericht op conversie-optimalisatie), geschreven door Aartjan van Erkel, is een echte aanrader. Ik zou een heel verhaal zou kunnen houden over waarom dit boek zo goed is. Maar dat is niet nodig. Ik hoef niemand te overtuigen, dit boek overtuigt zichzelf.
Naam boek: Verleiden op Internet
Auteur: Aartjan van Erkel
ISBN: 978-90-8965-072-6
Uitgeverij: Van Duuren Management BV
Aantal pagina's: 232
Leesbaarheid: Zeer vlot
Rapportcijfer volgens Karel: 9
Prijs: 19,95 euro
Waar bestellen: Managementboek (aff.)

Verleiden op internet

Het boek bestaat uit vier hoofdstukken die prima los van elkaar te lezen zijn. Dat is ook meteen de kracht van dit boek. Het is niet geschreven in "opbouwstijl". Het is meer een verzameling met praktische tips. Heerlijk, daar houd ik van. Geen blabla, maar praktische tips met een goede theoretische onderbouwing. Direct toepasbaar.

Klein puntje van "kritiek"

Over de inhoud is geen twijfel, die is gewoon super. Wat me wel opviel is dat er vaak andere mensen aan het woord zijn, en er vaak andere auteurs worden aangehaald. Op een gegeven moment lijkt het (voor mijn gevoel) alsof Aartjan is "verdwenen". Hier doet Aartjan zich in mijn ogen tekort, en had hij zich hier meer als specialist mogen profileren.
Maar zoals gezegd, dit doet dus niks af aan de inhoud. Kortom, aanrader!
Bestellen doe je hier! (affiliate link: via deze link ontvang 1,95 per verkocht boek) of via deze link (ik verdien dan niets). Kiest u maar!

  1. Mij viel de zgn. "affiliate regel" ook direct op.
    Meet je het resultaat hoeveel % op de affiliate link en hoeveel % op de tweede link klikken ?
    Ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar.

  2. Leuk die twee links om te bestellen. Ik verwacht ook dat de meesten kiezen voor de link met affiliate vergoeding. Je wekt sympathie door het te noemen en het kost geen extra moeite (en geld) om deze link te kiezen.

  3. Misschien is het onderdeel van het verleiden, maar ik vind dat je wel erg weinig inhoudelijk zegt over het boek. Hierdoor kan ik me niet echt een beeld vormen of het boek ook iets voor mij is. Zou mij helpen wanneer je bijvoorbeeld 1 tip geeft waar jij echt blij van werd.

    1. Ik werd vooral blij van het boek als geheel, met alle tips die erin stonden.
      Zo staan er bijvoorbeeld veel interessante tips over formulieren. Wanneer je het boek bestelt leer je bijvoorbeeld dat het inschrijformulier voor jullie nieuwsbrief niet echt gebruiksvriendelijk is 😉 (hoe moet ik bijvoorbeeld mijn aanvraag verzenden?). Dat zijn praktische tips die in het boek staan, waar we zelf meestal niet meer bij stilstaan, maar wel voor een flinke verbetering kunnen zorgen.

  4. Hoi Karel,
    Prima enthousiasmerende recensie hoor! Normaal bestel ik via Bol.com, maar als dank voor de goede tip gaat 'ie vandaag via Managementboek.nl naar ons op de bus.
    Goede zaken toegewenst,
    Bas

  5. Ik ben het helemaal met Karel eens dat het boek een 9 verdient. Het boek inspireert je om kritisch naar een website te kijken en actief op zoek te gaan naar verbeterpunten. Aartjan is er daarnaast uitstekend in geslaagd om wetenschappelijk onderzoek te vertalen naar praktische tips.
    Mijn uitgebreide recensie vind je op mijn website: http://bit.ly/jjDKRN

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top