Verhoog je omzet uit AdWords met 63% door één druk op de knop!

Bam. Het staat er echt. 63% meer omzet met slechts één druk op de knop. Om te bewijzen dat dit ook echt klopt zie de afbeelding uit Google Analytics hieronder:
proof
En weet je wat nu zo gaaf is? Dit geldt voor iedereen die met Google Adwords werkt. Dus adverteer jij met AdWords, lees dan vooral verder.

Stappenplan voor 63% meer omzet uit AdWords

Wil je weten hoe je dit exact moet doen? Bekijk dan de onderstaande video (< 1 minuut):

Wow. Wat is er nu eigenlijk gebeurd net?

Het ging misschien wat vlug allemaal en misschien begrijp je er ook niet zoveel van.
In Google Analytics zie je normaal gesproken wat een kanaal heeft opgeleverd (wanneer je de e-commercecode hebt geïnstalleerd of wanneer je doelen met waarde hebt ingesteld). Echter is dat gebaseerd op “last click". Dat betekent dat het kanaal wat als laatste gebruikt wordt voor de conversie alle waarde toegeschreven krijgt.
Maar is dat wel eerlijk? Wat als iemand ‘s morgens via AdWords op je website komt, de URL opslaat en ‘s avonds via die URL bestelt? Zonder AdWords was die persoon misschien nooit op je website geweest. Maar volgens het last click model krijgt AdWords geen enkele waarde!
In de bovenstaande video laat ik zien wat er gebeurt als we een ander model nemen, bijvoorbeeld het first click model. Zeker voor een kanaal als AdWords maakt dat een wereld van verschil! Zo kijk je waarschijnlijk weer heel anders naar in dit geval AdWords en wordt de ROI weer een stuk positiever.

Wat kan ik hiermee?

Dit artikel is vooral bedoeld om je aan het denken te zetten en te laten proeven van conversie attributie. Mijn advies is om zeker ook deze twee artikelen te lezen:

Verder ben ik erg benieuwd naar je mening rond dit onderwerp en wil ik er graag met je over discussiëren hieronder! Welke modellen gebruik je bijvoorbeeld en voor welke modellen kies je bij welke kanalen?

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Als iemand s'ochtends op een advertentie klikt en s'avonds via de url terugkomt dan wordt hij toch alsnog als adwords conversie gemeten.
    last cookie counts toch?
    Wel goed dat je erbij zegt dat het een manier is om van conversieattributie te proeven want er is nog steeds niet 1 juiste manier, alleen een manier waar je zelf de keuze maakt hoe jij je conversies zelf wil toekennen.

  2. Nee Joey, volgens het last cookie counts principe wordt de conversie toegeschreven aan het laatst gebruikte kanaal voordat de conversie plaats vindt.
    In dit voorbeeld wordt de conversie volgens last cookie counts toegeschreven aan het kanaal 'direct' (URL wordt direct benaderd via bladwijzer).

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top