What’s new? Hier zijn de advertising updates van juni

advertising updates juni header
Ook in de maand juni zijn er weer allerlei ontwikkelingen geweest bij Google. Wij zetten de nieuwtjes graag voor je op een rij!

Search Console in Analytics

In Google Analytics is het nu mogelijk om Google Search Console (voorheen Webmastertools) te koppelen. Hierdoor krijg je meer inzicht in hoe de verschillende pagina’s van je website hebben gepresteerd, en of ze conversies hebben opgeleverd. Het gaat hier alleen om organisch gegenereerde conversies. Deze statistiek vind je in Analytics onder Acquisitie.
search console menu print screen

Apart bieden op tablet en desktop

Google houdt ieder jaar een Google Performance Summit in San Francisco. Op deze summit worden nieuwe updates aangekondigd aan het publiek. Eén van de grote veranderingen die is aangekondigd: in AdWords zijn nu bod aanpassingen mogelijk op mobiele gebruikers, maar dit wordt ook voor desktop en tablet gebruikers mogelijk. Hierdoor hierdoor kun je veel gerichter sturen op bezoekers via verschillende devices.
http://searchengineland.com/big-changes-device-bidding-adwords-mean-accounts-251203

Customer Match Google Shopping

Customer match bestaat al voor Search Ads, YouTube en Gmail, nu wordt Google Shopping daaraan toegevoegd. Met customer match is het mogelijk om mensen te benaderen waarvan je het e-mailadres hebt gekregen middels een nieuwsbrief of een account dat ze hebben aangemaakt op je website. De e-maillijst kun je uploaden in AdWords, om deze vervolgens als een remarketinglijst of targetlijst te gebruiken. Op deze manier kun je voor je huidige klanten een hogere bieding instellen voor een advertentie. De kans dat een klant een aankoop of conversie doet is dan ook groter dan bij een nieuwe bezoeker, die vaak meerdere keren een bezoek brengt aan de website voordat er een aankoop of conversie wordt gedaan.
Je kunt de lijst ook inzetten om juist alleen nieuwe bezoekers te genereren. Je kunt je dan uitsluiten voor een campagne, waardoor je alleen de niet-bestaande klanten een bepaalde boodschap laat zien. Let er wel op dat je minimaal 1000 goedgekeurde e-mailadressen nodig hebt om hier gebruik van te kunnen maken.

Click to text ad extention

Het is er nog niet, maar Google is het wel aan het testen: Message extension. Met deze extensie, die alleen voor mobiele gebruikers beschikbaar is, wordt er een button geplaatst bij de tekstadvertentie. Door op deze button te klikken, kunnen gebruikers een sms-bericht sturen naar het bedrijf. Je kunt deze extensie vergelijken met de call-extensie.
message extensie voorbeeld
Natuurlijk houden we je op de hoogte van de updates en ontwikkelingen die volgen!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top