Snelle SEO-tip: Inkomende "gebroken" links opsporen

Veel websites laten een hoop inkomende linkkracht liggen omdat deze links verwijzen naar pagina's die niet (meer) bestaan. In de onderstaande video laat ik zien hoe je deze inkomende links eenvoudig kunt opsporen met Google Webmaster Tools.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Hallo Karel,
    Grappige Brabantse stem heb je! Maar nu zat ik te denken, stel dat de eigenaar van de linkende website niet reageert of geen zin heeft om de URL aan te passen, is dan het maken van een 301 (permanent) redirect naar de goede URL ook een gedegen oplossing?

    1. Dag Kees,
      Dat is inderdaad de oplossing wanneer men niet reageert. Sowieso zou je dit meteen kunnen doen met dergelijke URL's. Zeker wanneer het er veel zijn kan dit sneller zijn dan iedereen aan te schrijven.

  2. Uit ervaring heb ik wel geleerd dat je gebroken links niet te snel moet verwijderen. Website eigenaren kunnen na enige tijd zomaar het licht zien en hun links gaan herstellen. (dat doe jij immers ook)
    Zou toch zonde zijn! Elke inkomende link is meegenomen.

    1. Ik zou ook niet vragen om hem te verwijderen maar om hem aan te passen. Zo bewijs je die webmaster ook een dienst; hij heeft weer een doodlopende link minder op zijn website staan (=gebruiksvriendelijker).

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top