Tip voor internet marketeers!

Als internet marketeers zijn we dagelijks bezig met Google. We zoeken naar links, concurrenten enz. Een tijdje geleden heeft Google de personalized search geintroduceerd.

Kort gezegd betekent dit dat Google onthoudt wat je zoekt en doet en op basis daarvan de zoekresultaten gaat weergeven. Omdat dit voor iedereen persoonlijk is kan het een vertekend beeld vormen. Een voorbeeld vind je in de onderstaande video:

  1. Leuke introductie video..
    1. 90% van de Google gebruikers heeft geen Google account (actief)
    2. Zelfs als ze ingelogd zijn krijgen Google accounters bij een first-time query een 'virgin' result te zien net zoals de rest van de wereld.
    3. Tijdens internet marketing werkzaamheden altijd zonder je Google account zoeken..anders krijg je verrassingen... 🙂

  2. Hi, prima video, soms vergeet ik dit zelf ook nog wel is. Zelfde geldt voor het gebruik van google.com en google.nl. Het blijft een vak wat dat betreft he;)

    (niet dat ik het beter kan, maar check voor de grap even het aantal keer 'euhm' in het 1e kwart van de video ;))

  3. Dit is inderdaad totaal nieuw voor mij!
    Weer een goede les om rekening mee te houden.
    En inderdaad je concurrenten volgen is een goede manier om jezelf te verbeteren.

  4. Zeker belangrijk om rekening mee te houden. Er zijn natuurlijk ook veel tools beschikbaar om je positie te checken zonder dat je dit hoeft te doen in Google. Alleen Google is altijd snel binnen handbereik en eenvoudig te gebruiken.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top