Search is de nieuwe kunst van 'Story Telling'

10 februari, 2010

Super Bowl Sunday's komen en gaan, maar we worden nog steeds achtervolgd door het sublieme TV debuut van de Google's ‘Search Stories' campagne. ‘Parisian Love' werd in het derde kwartaal gelanceerd, gebaseerd op een klassiek verhaal : Een Amerikaan die liefde vindt in Parijs, maar op een frisse manier, namelijk in de taal van “Search Story Telling" .

Het idee is interessant om een paar redenen. Om te beginnen Google begon, tegen beter weten in met iets totaal nieuws. En dit verhaal heeft zich de afgelopen drie maanden steeds verder over internet verspreid. Daarnaast heeft dit verhaal bewezen dat ‘Search' de nieuwe officiële taal is, over de hele wereld. En een nieuw bewijs dat Story Telling (Word of Mouth) online dus ook werkt met ‘Search'.
Het is een vaardigheid die je echt moet leren en kunnen om zoiets op goede manier te ontwikkelen. De advertentie laat duidelijk zien hoe je met bepaalde zoekwoorden de kans kunt maximaliseren dat je advertentie (verhaal) gezien/gelezen/gevolgd wordt. In dit geval gaat het om zoekwoord(en) die natuurlijk wereldwijd worden gebruikt ‘liefde'. Nu is het dus de kunst op dit op zo een manier te brengen dat bij dit zoekwoord, jou campagne overal weer tevoorschijn komt. Zoals dit bij het ‘Parisian Love' verhaal.
Ook leuk om te zien is dat ‘Search' niet alleen gaat om nieuwer, sneller en technologie, maar ook voor het in contact komen van mensen met elkaar. Daarom vind ik dit voorbeeld wel een absoluut favoriet.
Bekijk hier het filmpje: 

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *