Online marketing updates – week 37 – 2020

door | 10 september 2020 | Nieuws

Wij snappen dat je als showroomeigenaar druk bent, een afspraak hier, een afspraak daar, administratie, personeelsoverleg… en je dag is alweer om. Wij houden jou als showroomeigenaar daarom graag op de hoogte van de laatste en belangrijkste features en trends op het gebied van marketing om jouw showroom online nóg beter zichtbaar te maken. In de vorige update hadden we het over berichten in promoten in Facebook-groepen en Bing Ads. Deze week hebben we weer enkele toffe nieuwtjes voor je om je op weg te helpen naar meer klanten.

Kortere zoektermrapporten voor Google Ads aangekondigd

Google Ads heeft aangekondigd de zoektermrapporten korter te maken in verband met de privacy van de gebruikers van Google. Ze willen alle zoektermen waarop slechts een significant laag aantal bezoekers op is binnengekomen niet meer laten zien in het zoektermenrapport. Wat er precies wordt bedoeld met ‘een significant laag aantal zoekers’ legt Google niet uit in hun bericht. Wel is het duidelijk dat je in de toekomst dus een korter zoektermenrapport gaat zien in Google Ads. Dit is natuurlijk erg jammer. Waarschijnlijk als je zelf kijkt in jouw Google Ads campagnes, zul je zien dat een groot aantal van jouw conversies komt uit longtail zoektermen waarop maar één keer is gezocht, en met jouw vele andere bedrijven. Het is voor nu afwachten tot Google een nadere verklaring geeft over deze verandering.

Lees meer over deze aankondiging van het verkorten van de zoekterm rapport.

Voice search voor lokale bedrijven inzetten

Voice search is sterk in opkomst, er zijn steeds meer mensen die het gebruiken. Momenteel gebruikt 20% van de wereldbevolking voice search. We voorspellen dat dit in de toekomst waarschijnlijk ook alleen maar belangrijker gaat worden. SEMrush heeft onderzoek gedaan naar welke factoren belangrijk zijn voor lokale bedrijven om goed gevonden te worden in voice search. Van de mensen die voice search gebruikt, gebruikt 58% van de mensen het voor het stellen van lokale vragen. In het onderzoek van SEMrush werden verschillende virtuele assistenten vergeleken. Hierbij bleek dat Alexa veel lokale zoekopdrachten niet kon beantwoorden, op 3 van de 4 vragen had ze namelijk geen antwoord op. Daarentegen kunnen Siri en de Google assistenten dit wel. Ook is er een verschil te zien in waar zij hun informatie vandaan halen. Siri haalt veel lokale informatie van Yelp en de Google assistant gebruikt dezelfde technieken voor voice search als voor ‘’normale’’ SEO.

Lees meer over het inzetten van voice search.

Jouw producten wereldwijd weergeven in alle Shopping-talen

Deze maand gaat Google Merchant Center de feedopties uitbreiden. Zo kan je straks jouw producten weergeven aan mensen die een bepaalde taal begrijpen, ongeacht in welk land zij wonen. Dus stel je hebt een Duitse feed gericht op Duitsland, dan zou je deze feed ook kunnen gebruiken voor de Duitstalige inwoners van Luxemburg. Zo kun je nu dus met één feed meerdere landen (of gebieden) targeten. Dit scheelt een hoop werk! Zorg wel dat je voor jouw feed de vereiste verzendinformatie en valutaconversieconfiguraties hebt toegevoegd voor de desbetreffende landen waar je je shoppingfeed op wilt targeten.

Lees meer over deze nieuwe feedoptie van Google Merchant Center.

Dit was het nieuws van deze week. Check onze blog volgende week weer voor alle nieuwe ins en outs op het gebied van online marketing.

Nader kennismaken?

Wil je graag meer informatie over onze dienstverlening en weten wat wij voor jouw showroom kunnen betekenen? Vul dan het contactformulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op. Bellen mag uiteraard ook: 085 208 21 00.