Maak nu ook gebruik van sitelinks in Bing Ads!

zoekmachine-optimalisatie-bing

Wie al een tijdje adverteert met Bing Ads is vast al tot de conclusie gekomen dat niet alle functies die grote broer Google AdWords aanbiedt, hier beschikbaar zijn.
Geduld wordt echter beloond, want sinds een maand zijn ook in Bing Ads de sitelinks beschikbaar als uitbreiding op je advertentie. Met deze toevoeging kunnen adverteerders in Bing meer uit hun advertenties en investering halen!
Voor de nieuwe adverteerders onder ons zal ik kort toelichten wat sitelinks precies zijn, hoe je ze kunt inzetten en wat ze je opleveren.

Sitelinks zijn korte linkjes die onder je advertentie verschijnen in de zoekresultaten. Hierin kun je bijvoorbeeld verwijzen naar een contactpagina, een bepaald product of een tijdelijke actie. Hieronder zie je een afbeelding van een advertentie met sitelinks:
Voorbeeld sitelinks
Zoals je ziet wordt er in de advertentie verwezen naar het algemene aanbod, maar vertegenwoordigen de sitelinks specifieke pagina's op de website.
Op deze manier kun je één advertentieruimte gebruiken om meerdere producten, diensten of acties te promoten.

In Bing kun je via het tabblad ‘'ad extensions'' nieuwe sitelinks aanmaken. Vervolgens kies je hier aan welke campagne je de sitelinks wil toevoegen. Je kunt maximaal 10 sitelinks aan één campagne toevoegen. Deze worden dan automatisch aan elke advertentiegroep binnen die campagne toegevoegd.
Bing ads sitelinks
De beste manier om sitelinks effectief in te zetten, is uiteraard het verwijzen naar een relevante pagina. Een ‘'Over ons'' pagina is immers niet de plek waar je in een webshop een aankoop doet. Denk dus goed na over de linkjes die je wilt maken!
Daarnaast is het aan te raden om te werken met korte, krachtige omschrijvingen. Een bezoeker wil graag direct weten wat hij kan verwachten als hij op deze link klikt.
Het is ook mogelijk om de resultaten van je sitelinks te bekijken. Vragen zoals: “Hoe vaak is een sitelink getoond en hoe vaak is er op geklikt?", zijn terug te vinden in Reports.
Je kunt de resultaten bekijken op zoekwoord niveau, advertentie niveau en (uiteraard) de sitelinks zelf. Door op zoekwoord en advertentie niveau te kijken kom je erachter hoe de sitelinks die gekoppeld zijn aan een bepaald zoekwoord of advertentie heeft gescoord en de laatste statistiek geeft inzicht in de resultaten van alle sitelinks tezamen.
Op basis van die inzichten kun je de advertenties en sitelinks optimaliseren.
Wil je graag meer weten over sitelinks in Bing of op de hoogte blijven van de nieuwe ontwikkelingen? Houd dan zeker dit blog in de gaten ;-)!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Dat is inderdaad wel mooi ja. Wij gaan binnenkort ook een test doen met Bing Ads, en dan zal ik zeker gebruik maken van sitelinks. Ik ben vooral heel erg benieuwd naar het verschil in kosten en baten tussen Bing en Google...

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top