Dé Google rankingfactoren volgens 120 SEO Experts

Karel
10/10/2013
Karel
10/10/2013
Zoekmachine optimalisatie
X
min leestijd
Knipsel

Afgelopen week heeft Moz weer hun jaarlijkse enquête over de rankingfactoren van Google gepubliceerd. Het is uiteraard altijd interessant om te zien wat volgens 120 SEO-experts de correlatie is tussen rankings en rankingfactoren.

Resultaten onderzoek rankingfactoren

Hieronder vind je een interactief overzicht van de resultaten van het onderzoek:

Over het onderzoek

Zoals Moz in het onderzoek zelf zegt:

Every two years, Moz surveys the opinions of dozens of the world's brightest search marketers and runs correlation studies to better understand the workings of search engine algorithms. We gather this data to gain insight into the factors that may help""or hurt""a website's visibility in search engines. Note that these factors are not "proof" of what search engines use to rank websites, but simply show the characteristics of web pages that tend to rank higher.

Oftewel, de factoren die je hierboven ziet zijn niet persé ook de daadwerkelijk rankingfactoren. Het zijn factoren die vooral voorkomen bij pagina's die goed scoren.

Opvallend: Google plusjes belangrijk?

Het is vrij opvallend dat het aantal Google +-jes helemaal bovenaan staat. Zeker omdat Google al eens heeft aangegeven dat deze niet direct van invloed zijn op de rankings.Hier speelt ook een typisch geval van correlatie≠causaliteit. Want dit onderzoek geeft aan dat pagina's die hoog scoren meestal ook veel Google +-jes hebben. Dat wil niet zeggen dat veel plusjes ook automatisch voor een hogere ranking zorgen.Het is hoe dan ook weer een interessante enquête geworden. Ik raad iedereen die regelmatig met SEO bezig is om de resultaten eens aandachtig door te lezen!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier