Screencast: Google Data Studio tip!

8 februari, 2018

Deze keer een screencast, waarin ik je een tip geef met betrekking tot Google Data Studio.

Met deze tool kun je zelf rapporten ontwikkelen. Dit is ontzettend interessant, omdat je verschillende bronnen aan elkaar kunt koppelen, zoals offline orders aan websitebezoeken. Alle databronnen hebben op zichzelf rapporten, maar je kunt deze zaken dus ook aan elkaar verbinden! Je maakt bijvoorbeeld custom fields, zodat je berekeningen maakt en data koppelt. Ik werk hier inmiddels al een tijdje mee, en ben erg enthousiast. Het is vooral interessant om zaken te meten die eigenlijk buiten Google Analytics vallen. Bekijk de screencast en stel in de comments gerust vragen als je die hebt! 

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

Karel Geenen is de medeoprichter van KGOM. Sinds 2001 is Karel actief binnen de online marketing. In de eerste jaren als webwinkeleigenaar. Daarna is Karel zijn kennis gaan inzetten om andere bedrijven verder te helpen op online marketing gebied. Inmiddels bestaat er naast KGOM, een online marketing agency en academy, ook A Digital You waarmee we de werving en selectie van online marketeers verzorgen.

  1. Beste Karel,
    Ik heb je Screencast Google Data gezien super, hartelijk dank daar voor. Ik ben er meteen mee aan de gang gegaan.
    Nu heb ik een vraag ik kan nergens de Adwords Sitelink en oproep extensie resultaten toevoegen aan het rapport. Zowel bij Analytics als bij Adwords kan ik die niet vinden. Weet jij of dit beschikbaar is?
    Vriendelijke groet,
    Robert

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *