Zeven voorbeelden van Google Mijn Bedrijf posts voor showrooms

7 juli, 2020

Wil je rechtstreeks jouw lokale klanten aanspreken en de klantervaring verbeteren? Plaats dan regelmatig posts via Google Mijn Bedrijf. Hoe maak je een optimale post voor je showroom? Dat lees je hier!

Na het lezen van dit artikel weet je hoe je een post plaatst in Google Mijn Bedrijf, waar je aan moet denken wanneer je een post maakt en heb je voorbeelden gezien vanuit de praktijk.

Google Mijn Bedrijf is het ideale platform om jouw lokale bedrijf onder de aandacht te brengen onder jouw lokale doelgroep. Eén van de mogelijkheden is om een zogeheten post te plaatsen. Een post in Google Mijn Bedrijf is een bericht waarmee je direct tot de doelgroep spreekt. Het bestaat doorgaans uit een stuk tekst, eventueel een afbeelding en een call-to-action. Met een Google Mijn Bedrijf post kun je gemakkelijk informatie overbrengen door rechtstreeks met de klant te communiceren. Hierdoor is het zeer geschikt om in te zetten tijdens de klantreis. Je verbetert hiermee de algehele klantervaring, waardoor jouw klant tijdens het browsen beter onderbouwde (aankoop)beslissingen kan nemen.

Voordat ik je een aantal voorbeelden laat zien, leg ik kort uit hoe je een post kan aanmaken.

Hoe maak je een Google Mijn Bedrijf post?

  • Zorg er allereerst voor dat je een Google Mijn Bedrijf account hebt. Dit kan je via de website van Google Mijn Bedrijf aanmaken.
  • Zodra je toegang hebt tot Google Mijn Bedrijf ga je in het menu aan de linkerkant naar Posts. 
  • Op de pagina verschijnen verschillende post opties om een post te maken.

Waar moet je op letten bij het maken van een Google Mijn Bedrijf post?

Type post

De eerste keuze die je moet maken is het type post. Denk goed na over de boodschap van je post en kies op basis hiervan de juiste type post. Je kan uit verschillende opties kiezen. Kies “update” voor bijvoorbeeld een korte mededeling. Kies “aanbieding” wanneer je een leuke actie in het leven hebt geroepen. Wil je een product onder de aandacht brengen? Kies dan voor “product”. Kies voor “evenement” om evenementen onder de aandacht te brengen.

Foto of video

Vul de post aan met een foto of video. Visuele media zorgt ervoor dat de post opvalt en het verrijkt de boodschap. Een foto moet een minimale resolutie hebben van 400×300 pixels en in een jpg of png worden geüpload. De eis van een video is dat deze maximaal 100 MB groot is.

Pakkende titel

Heb je voor evenement gekozen? Schrijf dan een pakkende titel. Je hebt hiervoor 58 tekens. Beschrijf jouw evenement daarom zo goed mogelijk.

Beschrijving

Zorg dat je een aanbieding of evenement duidelijk beschrijft in de aanvullende informatie. Het maximaal aantal tekens is 1500. Volgens Google is de ideale lengte 150 tot 300 tekens. Bij langere teksten worden alle woorden na eerste 100 weggesneden. Deze zijn pas zichtbaar als de lezer op de lees meer knop klikt.

Call-to-action

Voeg een call-to-action toe. Uiteindelijk wil je dat de klant actie onderneemt na het lezen van de post. Pas daarom een relevante en geschikte call-to-action toe om de klant te activeren. Elke type post heeft verschillende CTA’s waar je uit kan kiezen.

Voorbeelden van Google Mijn Bedrijf posts voor showrooms

Om het verhaal visueel te maken heb ik enkele voorbeelden van posts die je als showroom kan inzetten.

Een actueel voorbeeld is een corona-update. Bereid klanten voor op een bezoek door alle regels omtrent corona te communiceren. Dit geeft een klant een vertrouwd gevoel.

Aanvullend hierop is er een tijdelijke mogelijkheid om steun van klanten te vragen tijdens de corona-situatie. Dit is een initiatief van Google om ondernemers te helpen. Een voorbeeld hiervan is om cadeaukaarten te verkopen.

Heb je een actie of aanbieding lopen? Maak dit bekend via Google Mijn Bedrijf. Hieronder een voorbeeld van een actie post. De post bevat een pakkende tekst, laat zien waar men de code kan inwisselen en voor hoe lang deze geldig is.

Heb je een nieuwsbrief en wil je jouw maillijst uitbreiden? Plaats dan een bericht in Google Mijn Bedrijf met als call-to-action een registratie.

In het voorbeeld hieronder zie je een post waar een evenement wordt aangekondigd. Je kan gemakkelijk een datum en tijd toevoegen. Als call-to-action wordt de lezer doorverwezen naar een informatiepagina. 

Maak jouw specialiteiten bekend door een specifieke dienstverlening onder de aandacht te brengen. Heb je bijvoorbeeld een adviseur in dienst die gespecialiseerd is in een bepaalde stijl of vak(gebied)? Gebruik dit als unique selling point! Een passende call-to-action is een belafspraak maken met de specialist.

Gebruik een Google Mijn Bedrijf post om voltooide projecten te laten zien aan klanten. Een passende call-to-action hierbij is om meer informatie te laten lezen. Zorg dat de knop linkt naar een pagina waarop de klant andere voltooide projecten kan zien en makkelijk een afspraak kan maken.

Posts meten

Zodra je een post hebt geplaatst blijf deze maximaal zeven dagen online staan. In Google Mijn Bedrijf kan je de prestaties van de post zien. Hierbij wordt het aantal weergaven de klikken getoond. Deze gegevens vind je op dezelfde plek als waar je een post aanmaakt.

De gegevens worden onder de post getoond

Conclusie

Zoals je ziet zijn er oneindige mogelijkheden om een goede post te maken in jouw Google Mijn Bedrijf. Ik hoop dat ik je heb geïnspireerd! Ga jij de functie gebruiken? Zo ja, op wat voor manier?

Heb je vragen over dit onderwerp of andere online marketing activiteiten voor jouw showroom? Neem dan contact met ons op!

Ben jij een showroom- of winkeleigenaar?

Speciaal voor jou heb ik een e-book geschreven met online marketing tips om meer klanten naar jouw showroom of winkel te krijgen. Deze bied ik je gratis als download aan!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *