Personal Search voor iedereen bij Google

Sinds afgelopen vrijdag krijgt iedereen die gebruik maakt van Google Search, Personal Search Results. Al eerder was dit mogelijk voor gebruikers die ingelogd waren met hun Google Account, maar nu is dit ook mogelijk voor niet geregistreerde gebruikers. Wereldwijd, in wel veertig talen.

Met de nieuwe toevoeging krijg je persoonlijke zoekresultaten op basis van 180 dagen zoek activiteit, gelinked aan een anonieme cookie in je browser. Dit staat compleet los van je Google Account en web geschiedenis.

Lees meer op:

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Omdat je nu steeds vaker dezelfde resultaten gaat zien. Hierdoor wordt de gevestigde orde... gevestigder (is dit een woord?) en maken nieuwe en/of kleinere website minder kans.

    Maar wie zegt dat de nieuwe website niet beter is dan de oude #1?

  2. @karel Omdat ik ook websites bezoek die achteraf niet interessant zijn gebleken. Of een controlle voor mijn eigen websites hoe ze er voor staan in de resultaten.

    Inderdaad heb je hierbij dezelfde discussie als bij Affiliate marketing aangezien ze de wet aan willen passen voor het gebruik van cookies.

    P.S. Je reageer link geeft een javascript error dus kon niet direct op je reactie reageren.

  3. Dit is toch op basis van cookies? Is het niet zo dat er hier een Europese wet tegen is oid?

    Voor de rest maak ik me niet zo druk gezien 70 van mijn verkeer toch nieuwe bezoekers zijn.

  4. Ik denk dat er juist veel lokale resultaten bij zullen komen. Lokaal is afgestemd op de persoon en dus persoonlijker. Dit geeft weer meer kans aan de lokale bedrijven in de omgeving.

    Voor de rest hoef ik niet mijn geschiedenis terug te zien in de resultaten.

  5. @Andre Rieu Tickets Bestellen: Aangezien het niet met inloggen te maken heeft kun je het niet zomaar uitzetten. Dan zou je de cookie moeten vinden en verwijderen of niet moeten accepteren.

  6. @web Match: waaruit maak je op dat er meer lokaal zal komen te staan of dat lokale zoekresultaten persoonlijker zijn?? Hoezo is lokaal beter afgestemd op de persoon? Een webwinkel uit Rotterdam kan toch een veel relevanter aanbod hebben voor een Groninger dan een webwinkel uit Groningen?

    "een anonieme cookie in je browser. Dit staat compleet los van je Google Account en web geschiedenis." Hoe staat een anonieme cookie los van webgeschiedenis? In de cookie kan geen geschiedenis worden geplaatst worden, dus er zal toch een geschiedenis worden bijgehouden bij Google zelf, gekoppeld aan de anonieme cookie.

  7. @Martijn Couprie: Veel zoekopdrachten bevatten de plaatsnaam waardoor je dus lokale zoekresultaten krijgt. Als dit wordt opgeslagen zul je dus meer lokale resultaten krijgen. Heeft dus niets met de content te maken in jouw vergelijking.

    Voorbeeld: Als je in Amersfoort woont en een kapper zoekt is "Kapper Amersfoort" een logische zoekopdracht. Als dit onthouden wordt zal je volgende zoekopdracht eerdere lokale zoekresultaten geven omdat je "Amersfoort" gebruikt.

    Athans, zo zie ik het.

  8. Ik vind het ook een negatieve ontwikkelingen. Zeker op het moment dat een bedrijf te maken heeft met consumenten die van SEO of dergelijke geen verstand hebben. Op basis van 1 bezoek wordt het voor de gevestigde orde idd veel interessanter en kan een nieuwe partij nog maar moeilijk zijn conversie / bezoekers halen!

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top