Mobiel internet voor iedereen!

Het OMI (Open Mobiel Internet) is een platform ter promotie van mobiel internet. Het OMI heeft is nu een landelijke actie gestart genaamd “Ontdek internet op je mobiel". De bedoeling van deze actie is mensen aansporen om gebruik te gaan maken van mobiel internet.

Aan de landelijke actie werken de voornaamste mediapartijen mee. Denk aan namen als:

  • Sanoma (Ilse Media, magazines zoals Panorama en Cosmopolitan, Nu.nl);
  • OV9292;
  • Aanbieders van mobiel internet (KPN, Telfort, Vodafone, "¦);
  • MTV;
  • TMF.

De actie wordt via drie verschillende manieren, te weten:

Sanoma special
Er wordt een boekje van 24 pagina's gemaakt wat verspreid wordt via de Sanoma bladen waaronder de Panorama, Cosmopolitan, Autoweek, Sportweek, Revu, "¦

Deze wordt in de maand december verspreid in een oplage van 1 miljoen. In deze special komen alle interessante mobiele diensten aan bod. Verder worden de lezers aangespoord om mee te doen aan de prijsvragen die beschikbaar zijn gesteld door de deelnemers via ontdek.mobi of door “ontdek" te sms'en naar 4422. Ook wordt doorverwezen naar de website ontdekinternetopjemobiel.nl.

Website ontdekinternetopjemobiel.nl
Op deze website vind je alle informatie over hoe mobiel internet in zijn werk gaat en wat de interessantste mobiele diensten/websites zijn.

Mobiele website ontdek.mobi
Op deze mobiele website vind je alle prijsvragen van de mobiele content providers.

Startmobiel.mobi
Ook wij doen mee aan deze actie met onze mobiele startpagina Startmobiel.mobi. We zijn natuurlijk erg blij dat we meedoen aan deze campagne! Als het goed is moet het toch wel zeker wat verkeer op gaan leveren!

OMI platform
De doelstellingen van het OMI zijn als volgt:

Gebruikersherkenning
Mobile Netwerk Operators (MNO) leveren content providers (CP) standaard consistente informatie waarmee de CP gebruikers naar eigen behoefte kan identificeren.

Transparantie van kosten voor de consument
Transparante tarieven waardoor de gebruiker controle over zijn rekening krijgt
Geen prijs discriminatie van off-portal internet gebruik

Telefoon settings
Het wordt heel gemakkelijk om geschikte mobiele telefoons voor toegang tot open internet te(her)configureren

Standaardisatie
Gebruik van een uniforme URL notatie en standard Markup Language
Interoperabiliteit: Relevante technologie functioneert bij iedere Mobiele Operators zonder enige aanpassing met XHMTL Mobile profile

Vrijheid voor de consument
De consument krijgt toegang tot elke door hem gewenste internet site
Er is geen verschil tussen on-portal en off-portal functionaliteit (bijv. downloaden)

Essentieel is dat de 5 MNO's samenwerken en hun diensten identiek aanbieden zowel aan consument als aan content provider.
(bron:OMI)

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Hoi,
    In dit geval heb ik jouw duidelijke uitleg hard nodig !
    Ben wel van plan om mobiel te gaan internetten, maar snap het nog onvoldoende om keuzes te kunnen maken.
    Prettig weekend,
    🙂
    Leo

  2. Zodra de woorden 'prijsvragen', 'win' of 'sms' er in dit soort goedbedoelde initiatieven (icm bevordering mobiel internet) voorkomen gaan bij mij de jamba en sbs6 belspel alarmbellen rinkelen.

    Naast dat men dringend uitleg moet krijgen (zoals Leo al aangeefT) over hoe mobiel internet nuttig te gebruiken (en waarom het nuttig is), lijkt het erop dat we ook moeten vertellen dat het niet eng is, geen enorme stroom spam zal opleveren, geen 1,50 per keer kost etc.

    De consument moet het tenslotte ook vertrouwen, het alleen maar roepen van de mogelijkheden lijkt mij niet voldoende.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top