Introductie van KG Online Marketing

7 januari, 2015

KG_logo_RGB_OnlineMarketing1
De komende weken zullen onze verschillende bedrijven (de academy, het online marketing bureau en het blog) samengevoegd worden tot één identiteit: KG Online Marketing.
Over het hoe en waarom lees je hieronder meer...

Sinds 2006 bestaat Karelgeenen.nl, het blog wat je nu aan het lezen bent. In de beginjaren werkte ik vanuit een studentenhuis in Eindhoven. Ik schreef in die tijd voornamelijk over SEO en Google AdWords. Inmiddels staat er een blog waar ik ontzettend trots op ben.
Na een aantal jaren kwam er steeds meer vraag of ik ook daadwerkelijk AdWordscampagnes kon opzetten en beheren en websites hoger in Google kon plaatsen. In 2008 is daardoor uit het blog ons zoekmachine marketing bureau ontstaan. Dit bureau heb ik opgericht met mijn compagnon, Henk Jan Dulon Barre.
In die tijd was Henk Jan al eigenaar van een trainingsbureau genaamd Yargon. We vonden dat beiden wel een mooie naam voor ons nieuwe bureau, vandaar dat het sinds 2008 ook Yargon heet. In de loop van de jaren is dit uitgegroeid tot een online marketing bureau waar we wederom erg trots op zijn.
Tegenwoordig zien we dat er ook steeds meer vraag komt naar in-house online marketing kennis. In 2011 zijn we daarom gestart met onze academy, waar inmiddels al 8 online cursussen te vinden zijn. Deze academy hebben we indertijd Mettix genoemd.

Helicopterview...

Een aantal maanden geleden hebben we deze bedrijvengroep eens goed geanalyseerd. Uit deze analyse hebben we de volgende belangrijke conclusie getrokken:

95% van alle leads voor beide bedrijven zijn afkomstig uit de content marketing strategie van ons blog

Dat was best een eye-opener voor ons. Want hier stonden we met 3 verschillende bedrijfsnamen, logo's, verhalen enz.
In die tijd hadden we bewust gekozen voor deze strategie, dus losse merken in de markt zetten. Maar alleen een dwaas verandert niet van mening"¦
We zijn toen eens alle voor- en nadelen op een rijtje gaan zetten. Wat bleek: 3 losse merken had wat ons betreft heel wat meer nadelen. En één identiteit had erg veel voordelen.
Vandaar dat we het nieuwe jaar dus ook ingaan met een nieuwe identiteit: KG Online Marketing. Binnen deze identiteit komen het blog, de academy en het bureau terug. Met dezelfde herkenbaarheid.

Het resultaat

Hoewel we nu nog vol in de transitie zitten en de komende weken alles wordt overgezet willen we hieronder al wel vast de logo's aan jullie laten zien:
academy-logo
blog-logo
bureau-logo

Hoe nu verder?

De komende weken gaan we dus alles omzetten en ombouwen. Kost trouwens best wel wat tijd en voorbereiding ;-). Als het goed is merk jij hier overigens helemaal niets van.
Ook het komende jaar gaan wij weer onze uiterste best doen om jou van de beste online marketing informatie te voorzien!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Eerst dacht ik: waarom gooi je iets van waarde weg? Toen dacht ik: ja maar nu is alles simpeler en je kan nu nog meer opschalen. Want je hebt nu blokken waar je een stevige muur mee kan bouwen. Toen dacht ik: een rups moet ook transformeren tot een mooie vlinder. You got To do what you got to do.
    Gefeliciteerd met jullie transformatie. Wanneer worden de nieuwe aandelen op de markt gebracht?

  2. Beste Karel,
    Verrassend nieuws! "You gotta do what you think you gotta do.". De uitkomst van jullie onderzoek, pleit wellicht ook voor: breng alles onder het merk "Karel Geenen". Maar op persoonlijke titel verschillende werkzaamheden in de markt zetten, kan -zowel intern als extern- op onbegrip stuiten en vergt wellicht een nog langere adem. Niet dwaas bedoeld trouwens...;) Ik wens jou en je team heel veel succes, dat de samenbundeling mag leiden de gewenste resulaten!

  3. Wel jammer dat vaak delen van de nieuwsbrief met waardevolle tips niet zijn te openen, op verschillende pc's en browsers.
    Het item bv over de twitter-tips kan ik nergens openen.
    Mvg,
    Hans

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *