Google AdWords integreert nog beter met Google Analytics

Afgelopen dinsdag maakte Google bekend dat er een aantal nieuwe rapporten beschikbaar zijn binnen Google Analytics, speciaal gericht op AdWords. Hoewel eerdere rapporten vooral gericht waren op de prestaties van zoekwoorden en advertenties an sich, bieden deze rapporten een beter inzicht in wat gebruikers nu nÁ¡ de klik op je website doen.
Zo kun je bijvoorbeeld gaan analyseren wat iemand doet die op een breed zoekwoord zoekt ten opzichte van iemand die een veel gerichtere term gebruikt.
Persoonlijk vind ik dit een goede, maar logische aanvulling. Het is in ieder geval iets waar bedrijven als dat van ons iets mee kunnen. Hieronder vind je een video, gemaakt door Google over deze nieuwe rapporten.

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Blijft leuk 'speelgoed' ;).
    Overigens kun je ook flink wat leuke custom reports maken in combinatie met al die adwords dimensies, dan kun je zelfs nog een stapje dieper gaan..

  2. Had zoiets al opgevangen van iemand die pas geleden naar een Google conferentie was geweest.. Je krijgt er in ieders geval veel extra informatie bij van Google.. Via het filmpje krijg je wel wat hulp, maar volgens mij kun je er nog veel meer informatie uithalen..
    Aan de slag dan maar!

  3. Alweer een interessante ontwikkeling. Nog meer data, daar word je blij van 🙂
    Interessant om te zien dat het nu mogelijk is om bijvoorbeeld te kijken welke keywords het meeste rendement opleveren op welke tijdstip van welke dag!

  4. Heb het idee dat het nog niet optimaal werkt; bij mij worden bij bepaalde producten geen kosten voor kliks (terwijl er 180+ vertoningen zijn) in rekening gebracht, of het staat er gewoon niet bij.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar top