Retargeting / remarketing: Mijn mening.

4 augustus, 2011

Via Twitter vroeg ik om inspiratie voor een artikel / video en Jorn kwam met deze tweet. Wat mijn mening is rond retargeting.
Zie hieronder het resultaat. Uiteraard ben ik ook erg benieuwd hoe jullie tegenover retargeting staan!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Adverteren kan door mensen als irritant worden ervaren, of dat nu op internet is of op tv. Maar de kracht van adverteren zit 'm in herhaling. En als deze herhaling ook nog aansluit op jouw interessegebied, zul je eerder geneigd zijn iets met de advertentie te doen. Wat dat betreft is retargeting een doeltreffend middel om een doelgroep te bereiken.
    Wat mensen er huiverig aan vinden, is dat ze nu doorkrijgen/zien dat wat ze doen op internet wordt gevolgd.

  2. Ik maak er wel gebruik van, zeker omdat ik het als consument ook prettig vindt.
    Ik weet dat websites vaak leven van advertenties en ik heb liever advertenties van dingen waar ik interesse in heb dan advertenties van dingen waar ik echt helemaal niets mee heb.
    Ik stoor me heel erg aan mensen die nergens voor willen betalen en ook tegen reclame zijn. Mensen die denken dat een website hosten en in de lucht houden niets kost.

  3. Interessant concept, dat ik nog niet kende. Ik heb al gemerkt dat de Google Adsense op sommige websites gerelateerd zijn aan mijn vorige zoekopdracht op Google, zelfs niet gerelateerd aan de website zelf. Past Google dit principe dus ook toe of doen ze het op een andere manier?

  4. Kan me best vinden met jouw stellingen. In het kort wat ik denk:
    1. Re-Targeting is heel effectief
    2. Beperk het als adverteerder wel in de tijd. Op die manier vermijd je overdaad. Ikzelf word nu nog altijd gevolgd voor aankopen die al 6 maanden geleden zijn gebeurd
    3. Jouw mening vanuit consumentenperspectief is een heel persoonlijke die duidelijk beïnvloed wordt door je professionele achtergrond. Ik denk dat de meeste consumenten niet echt wakker liggen van die advertenties en velen ze gewoon links laten leggen => het maakt niet echt uit.

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *