Google Adwords, waar komen de kliks vandaan?

4 september, 2008

Google Adwords | Geografische rapportenEen nieuw rapport is vanaf nu beschikbaar in het Adwords rapport centrum. Het zogenaamde Geografische prestatie rapport. Dit rapport geeft weer van welke locaties (land, provincie en soms plaatsnaam) de vertoningen, kliks en conversies vandaan komen.

Een erg handig rapport om je campagnes te verbeteren"¦

Met Google Adwords is het mogelijk om je te richten op bepaalde gebieden of plaatsen. Stel dat je als targeting Noord Brabant hebt gekozen. Met dit nieuwe rapport zie je dan bijvoorbeeld dat er veel kliks uit Tilburg en Eindhoven komen. Echter zie je ook dat de meeste conversies uit de plaatsen komen die dicht tegen de Belgische grens aan liggen.

Wat je nu zou kunnen doen is speciaal voor deze plaatsen een aparte campagne opzetten!

Om een dergelijk rapport te maken ga je naar het tabblad “rapporten", “rapport maken" en kies voor “Geografische prestaties". Zie onderstaande afbeeldingen:

Google Adwords | Geografische rapporten

Afbeelding 1: Kies rapport maken

Google Adwords | Geografische rapporten

Afbeelding 2: Kies Geografische prestaties

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?
Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul ons formulier in


Adverteer jij al via Google AdWords? Vraag dan onze gratis Google AdWords Quickscan aan!

  1. Ik vind dat Google woorden steeds duurder maakt ondanks er weining verkeer op zit. De vraag is, heeft het nog wel zin op de lange duur. Adwords is mooi indien je een nieuw product hebt en je meteen de reacties wilt meten.

    Groetjes,
    John

  2. Ik ben van mening dat je altijd een geografische campagne moet opzetten. Je krijgt dan zeer betrouwbare info. Ook werk ik als affiliate en op deze manier kom ik zelfs bovenaan de zoekresultaten terwijl het bedrijf waarvan ik de produkten promoot denkt dat zij bovenaan komen..

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *